Sladda/harva paddock

Sv: Sladda/harva paddock

Vårt översta skit är en blandning av sand och stenmjöl. Tydligen samma som de kör på travbanans översta lager.
 
Sv: Sladda/harva paddock

KL
Heh, lite OT, men första gången jag hörde termen "sladda en paddock med traktorn" så fick jag den mentala bilden av att man verkligen sladdade runt därinne med traktorn i 180 knyck xD Jag fattade aldrig hur det kunde bli så plant om man girade runt därinne xD
 
Sv: Sladda/harva paddock

Är det fördelat 50/50 då eller? Jag antar ju att lite av stenmjölet kommer att blandas med sanden och det vore ju rätt bra, då blir det väl en viss stadga i det. Men undrar hur mkt sand som ska på.
 

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 000
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 186
Senast: Sirap
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp