Släppa ut utekatter efter flytt???

F

Flelin

Hej

Jag har 2 st underbara hankatter ( Kastrerade ) båda vana utekatter, som kommer och går som dom vill.

Nu har vi precis flyttat till ett nytt hus, dock barar några hundra meter i från vårat förra hus.
Min fråga är när kan jag börja släppa ut katterna igen??
Den äldsta av mina katter och den som varit ute mest är helt galen där hemma.
Jamar dygnet runt konstant. Dock glad och busig.
Den lilla är det inga problem med, han har var lugn från första början.

Dom har varit inne snart en vecka.

Min rädsla är inte att dom ska gå "hem" igen utan mer att dom ska springa bort.
 
Sv: Släppa ut utekatter efter flytt???

När de vant sig vid nya hemmet och omgivningen runt huset. Jag hade börjat med att gå ut i koppel ett par veckor så katterna ser att det är en ny plats och hinner etablera sig i den nya miljön. Därefter, när de känt sig mer avslappnade och vet att det är nytt vilket man oftast märker på katten, hade jag släppt ut dem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 561
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp