Bukefalos 28 år!

Slagg produkter av för hög giva foder

Veterinären har varit inblandad hela tiden!

Då hästen under hästen har haft lynfangit (av ringorm) tyckte vet att vi skulle gå på med better blood utan att ta ett blodprov då där finns misstankar att detta fortfarande spökade.

Slemet är uppstod av en dålig höbal som vi var tvugna att ge ett par dagar av innan vi fick hem nytt.
halsen kollad av vet. samt har ätit 3 burkar slemlösande utskrivna av vet. men detta har inte hjälp så vi provade örter i stället.

Även vet. som tyckte jag skulle se över foderstaten så hon inte skapade slaggprodukter av foderstaten då hon har svårt för återhämtning och återkommande hälta samt uppenbart drar på sig allt skit som bara går denna hösten och vintern.

(konstaterade att jag helt klart har varit för ofta hos veterinären när veterinären skickar julkort)

Alltså jag undrar ärligt vad det är för veterinär som ordinerar och teoriserar på väldigt lösa boliner så som iallafall du återger det här ? :confused:
 
Kommer inte att skriva ut veterinärens namn här.
Är inte mycket för smuttskastning och är i övrigt väldigt nöjd med min veterinär. Men i detta fallet drar vi verkligen i lösa trådar varför åker hästen på allt varför blir hon helt oförklarligt trött i 14 dagar.
(blodprovet togs inte från början då det var mitt i helgerna men det gav ändå inget svar när det väl togs)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp