Fast hur ofta slaktar man en häst eller en hund..? Det är väl oftast fel ord i sammanhanget.
Hundar äter man inte, vilket gör att man inte heller slaktar. Men jag har slaktat häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast hur ofta slaktar man en häst eller en hund..? Det är väl oftast fel ord i sammanhanget.
Absolut, men det vanliga är väl inte att man slaktar hästar heller.Hundar äter man inte, vilket gör att man inte heller slaktar. Men jag har slaktat häst.
Absolut, men det vanliga är väl inte att man slaktar hästar heller.
Jag har inte gjort någon undersökning, men jag slaktar de hästar som går att slakta. Vilket i o f s är på tok för få, p g a medicinering.
@Migo har för inte så länge sedan, hittar dock inte tråden. Den blev hundmat om jag minns rätt.Nej alltså, jag har inga belägg för mitt påstående heller. Antog bara att det var så i och med att jag aldrig varit med om att någon slaktat sin häst.
Här har vi nog en stor anledning till varför vi äter så lite hästkött i Sverige.
I delar av Sydostasien slaktar o äter man hundar.Hundar äter man inte, vilket gör att man inte heller slaktar. Men jag har slaktat häst.
I delar av Sydostasien slaktar o äter man hundar.
Jag undrade bara vad avslut av djur har att göra med ”språkbruksgrupper” ?Antagligen en grupp på Facebook som handlar om språkbruk.Vad är konstigt med det?
Men @Blandrastik har ju förklarat sammanhanget?Jag undrade bara vad avslut av djur har att göra med ”språkbruksgrupper” ?
Antagligen skriver du ju själv?
Men @Blandrastik har ju förklarat sammanhanget?
Vad är det du inte förstår?
Men sluta spamma tråden med irrelevanta inlägg och håll dig till ämnet då?Jag vet inte vad du tror jag inte förstår ?
Jag har ju svarat i sammanhanget precis som jag tycker, precis som alla andra som tycker saker på än vilket sätt ?
Vad är det du har problem med utifrån det ? Min reflektion har ju dessutom adresserats till TS . Och ja - som sagt anser jag att FB är ett forum som inte är byggt som ett debattforum över huvud taget och att folk hela tiden verkar missa /missförstå det.
Men sluta spamma tråden med irrelevanta inlägg och håll dig till ämnet då?![]()
På riktigt @LenaH ? Det är inte jag som börjat peta i folks svar och åsikter liksom som du gör![]()
Min reflektion är att fejjan över huvud taget inte är ett forum att diskutera på . Det är inte byggt så.
Diskussion blir både malplacerad och absurd . Även om folk försöker göra Facebook till något det inte är .
Dessa debatter/försök sker dagligen dock - oavsett vilket ämne det må vara.
Vad menar du ang att Facebook är ett ”språkforum” ?
Vad avser du med termen Språkforum ?
Jag undrade bara vad avslut av djur har att göra med ”språkbruksgrupper” ?
Antagligen skriver du ju själv?
I rest my case.Jag vet inte vad du tror jag inte förstår ?
Jag har ju svarat i sammanhanget precis som jag tycker, precis som alla andra som tycker saker på än vilket sätt ?
Vad är det du har problem med utifrån det ? Min reflektion har ju dessutom adresserats till TS . Och ja - som sagt anser jag att FB är ett forum som inte är byggt som ett debattforum över huvud taget och att folk hela tiden verkar missa /missförstå det.
Alltså var det eg inte slakt, eftersom den inte gick till humankonsumtion. Men visst slaktas det en hel del häst i sverige!@Migo har för inte så länge sedan, hittar dock inte tråden. Den blev hundmat om jag minns rätt.
Nu syftade jag inte på i början utan på nu för tiden.Inte från början.
Motståndet mot att äta hästkött går tillbaka till kristnandet. Att äta hästkött var en viktig del i rituellt festande i den fornnordiska religionen. När kristendomen kom blev därför hästköttsätande sett som en hednisk handling i sig.
Det finns inget brott i traditionen. Motståndet mot att äta hästkött finns ofta från tidig ålder innan vi ens kan förklara den själva. Det är en del av kulturen, vanligen inte ett aktivt ställningstagande varje individ gör själv. Därför menar jag att den ursprungliga anledning fortfarande påverkar trots att vi inte längre minns den.Nu syftade jag inte på i början utan på nu för tiden.