Slaktkanin

S

Snurran89

Är det någon som har en bra blandraskanin som är bra som slaktkanin? Eller tips på hur jag kan para så jag får fram bra kött?

Sv: Slaktkanin

Mitt tips är att du frågar om detta på antingen alternativ.nu eller kanin-net.nu.
Där finns folk som håller på med slakt själva och säkerligen kan vara till hjälp. :)

Bond kanin domhar säkert ett annat namn men man sa så förr en stor ras ofta svart-vita....

Gotlandskanin och new zeeland red är två raser som passar till köttproduktion. Finns ju många fler dessutom. Kolla vad lika kaninfarer har för raser vettja!

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
515
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 299
Senast: Badger
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: ufot
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama