Bukefalos 28 år!

Slickar på sten??

J

J3O

Vår valp på 15 veckor är ihärdig på att han ska slicka på sten golvet på ballkongen, även på tegelväggen där ute.. Han käkar Royal Canins valpfoder för stora hundar, är det någon som vet att detta foder kan vara dåligt? Jag misstänker ju själv att det är näringsbrist men nu när man precis spenderat 500 kr på en till 15 kgs säck så är man ju inte pigg på att bara slänga den... Eller är det bara hans sätt att "testa" smaker? Han är ju väldigt pigg på att käka pinnar, sten, jord osv. ute dessutom.
 
Sv: Slickar på sten??

Min valp har med slick mani och gillar att sticka på sten grejer. Är det stöande så ge den något annat den kan syselsätta sig med (tuggben mm). Royal canin är ett mycket bra foder och innehåller allt din valp behövet. Det kan vara rent förödande att blanda in fodertillskott mm specellt till storväxande raser. (har sett hemska konsikvenser på det hela) Samansättningen på näring och mineral i ett helfoder är noga beprövat och kontrollerat av expertis på området. Fortsätt ge din valp det fodret (som förhoppningsvis din uppföare rekomenderat dig) och avled uppmäksamheten i stället! Lycka till med valpen :)
 
Sv: Slickar på sten??

Tack...

Det är bara synd att vår vuxna hund har friskis och det verkar MYCKET godare juh (enligt valpen då)... Men han har lärt sig att inte röra den maten.. Hundarna har fullt med ben ("se upp mitt i natten när man ska gå på toa"-ben) men det stor inte mig att han slickar på golvet för han får inga sår eller liknande.. Bara lite oroande att om han inte skulle fått tillräckligt med vitaminer o mineraler?!
 
Sv: Slickar på sten??

När min va valp åt han oxå RC valp- för stora hundar..... Han åt och slicka på stenar så fort han fick chans, jag fick tips om att ge lite filmjölk varje dag, de hjälpte.....
Prova de.....
 
Sv: Slickar på sten??

Hehe..
Gör jag faktiskt redan.. lite lite A-fil men bara på morgonen..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp