A
Allegra
I november förra året köpte jag en klippmaskin på Jula. Den har fungerat toppen, men nu skulle skären behöva slipas. I instruktionsboken som medföljde så står det något i stil med "ta kontakt med Jula så hänvisar vi till någon speciell maskin" - bla bla. När jag tog kontakt med dem så hade de ingen koll övht - de skulle återkomma efter en vecka. När de återkom idag hade de varit i kontakt med leverantören (påstår de iaf
) som inte heller hade möjlighet att slipa skären och inte hade någon aaaaning om var man kunde slipa dem någonstans. Leverantören skulle iaf ha uppskattat kostnaden till ungefär 250 kronor för att slipa skären (trots att de inte hade någon aaaaning om var detta kunde göras). Då är det ju så himla lämpligt att Julas nya skär "bara" kostar 199!
Vilket butikspersonalen talat om för mig både första gången jag ringde och nu idag igen.
Är det verkligen så här? Kan man inte slipa skär till klippmaskiner hur som helst? Måste man verkligen köpa nya skär varenda gång? Nu tycker jag iofs att 199:- är helt överkomligt och ganska billigt, men det vore väl ändå mer miljövänligt att kunna slipa de skär jag redan har?
Finns det någon här som har fått sina skär slipade (helst då en klippmaskin ifrån Jula) eller vet var man kan vända sig för att få det gjort?
Är det verkligen så här? Kan man inte slipa skär till klippmaskiner hur som helst? Måste man verkligen köpa nya skär varenda gång? Nu tycker jag iofs att 199:- är helt överkomligt och ganska billigt, men det vore väl ändå mer miljövänligt att kunna slipa de skär jag redan har?
Finns det någon här som har fått sina skär slipade (helst då en klippmaskin ifrån Jula) eller vet var man kan vända sig för att få det gjort?