Bukefalos 28 år!

Slipa trägolv.

Zizzy

Trådstartare
Hur svårt är det?
Vad kan hyra för en golv slip gå på?
Jag har fyra rum som behöver fräschas upp....
 
Sv: Slipa trägolv.

Nu var det ju inte jag själv som höll i maskinen... Det är svårt, men inte omöjligt. Beror lite på hur rummet ser ut också. I vårt vardagsrum som är stort och fyrkantigt var det hyfsat lätt. I köket där det finns en del som är trång och smal blev den trånga delen jätteful.
Eftersom man ska ta bort allt från golven kanske det är lättast att ta ett rum i taget, men det har du säkert redan tänkt på. Minns inte vad det kostade att hyra, men inte så väldigt blodigt. Ringt runt till färgaffärer i ditt område så hittar du vem som är billigast. Slippappren kostade en del minns jag. Kör först med finaste pappret så att du övar in dig. Har du ett grovt och misslyckas så kan det bli fina hålor i golvet. De flesta uthyrare brukar hjälpa till och berätta hur man ska göra.
Det dyraste var behandlingen av de nyslipade golven. När vi la det ena golvet valde vi att luta och olja golvet. Olja var ett av de billigare alternativen och så tyckte jag att matta golv var snyggt. Om man har vedspis och husdjur så var det inget vidare bra alternativ. Vi slipade om golvet efter bara något år för att det blev så fult. Efter att vi slipade så vitbetsade vi och lackade golven med halvblank, vattenburen lack. Återigen ett dumt alternativ när man har djur. Tror att vi la på för tunnt av lacket också. Nu, efter 4 år, är det dags att slipa om igen. Golvet i vardagsrummet skall vi lägga om helt. Nästa gång ska vi ha rejält lack, men då får man nog flytta ut ett par dagar för sånt luktar starkt. Något annat vi lärt oss är att inte vädra när man lackar ifall man har katt. I vardagsrummet har vi fått en massa kattspår i lacket!
Annars blir det jättefint när det är nyslipat!!! Min kompis, som inte har djur, har såplutat sitt golv. Ömtåligt, men grymt snyggt!
 
Sv: Slipa trägolv.

Kolla in www.tv4.se och leta rätt på Äntligen hemma, förra tisdagen slipade Martin Timell golv med en ny sorts golvslip som såg väldigt lättsam ut.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
718
Hemmet Går det att slipa detta bord tro? Och sen betsa det? Tänkte slipa försiktigt med slipmaskin isåfall och sen betsa med mörk bets. Är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Hästnyheter Mannen slipade ner tänderna på en häst så mycket att hästen fick svårt att äta. Nu döms han för djurplågeri.
2
Svar
22
· Visningar
3 298
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp