slipers till stolp i hage?

Sv: slipers till stolp i hage?

insåg ganska fort att vi inte ska använda slipers.
Så ni behöver inte tro att jag ignonerar tråden och använder det ändå. Ni kan sluta skriva tips om dom och så där. Jag behöver inte veta mer.
Tack ni som skrev om dom i början.

Sv: slipers till stolp i hage?

Banverket uppskattar att 80 procent av kreosoten lämnar slipern under användningstiden.
Grejjen är att andra än Banverket får tag på slipers efter att dessa 80% är borta.
Så "privatslipers" är ganska så tomma på ytan.

Men nya slipers med kreosot eller arsenik skall över huvud taget inte tillverkas.
Och att ha nya slipers för privatanvänding är livsfarligt.
Då så får man ju dessa 80% på sig.

Det var nog arseniken som jag tänkte på vid destruktionen.
Jag tycker att jag känner igen det där.
Och att någon miljönisse sade att eftersom skadan ändå redan var skedd, så kunde man ju fortsätta att använde de slipers som redan fanns.
Och att det på något vis skulle vara bättre att använda klart skiten innan man gjorde sig av med den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 667
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 503
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 381
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 335
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025