Bukefalos 28 år!

Sluta med bältesstol ?

Haha, what? Var har du sett det? :p det låter ju sisådär tryggt :p

Vet inte om man får länka

Men om man googlar framåtvänd bilbarnstol kommer samma bild upp som finns här ovan. Går man in på hemsidan (vidaxlpunktse) står det under specifikationer.
 
Sidan laddar inte för mig, men känns det inte rimligt att anta att det är en taskig översättning för "endast för privat bruk"?
 
Sidan laddar inte för mig, men känns det inte rimligt att anta att det är en taskig översättning för "endast för privat bruk"?

Det är mycket möjligt!

Men jag vet inte om det blir så mycket begripligare? Jag menar varför skulle stolen inte lämpa sig att användas av exempelvis taxi eller hyrbilsfirmor.

Iofs gör beskrivningen av stolen i övrigt att det där om endast på garageuppfarten verkar ganska lämpligt :p
 
Det är mycket möjligt!

Men jag vet inte om det blir så mycket begripligare? Jag menar varför skulle stolen inte lämpa sig att användas av exempelvis taxi eller hyrbilsfirmor.

Iofs gör beskrivningen av stolen i övrigt att det där om endast på garageuppfarten verkar ganska lämpligt :p

Ja, att man inte vill lata smabarn aka framatvända är ju en annan femma... Annars är det sannolikt nagot juridiskt, men jag spekularar bara. Det star ju sa pa sa manga grejor man köper - att de bara far användas för privat bruk. Kanske räknar man med att slitaget är större i kommersiellt bruk och sa blir det har pa klädseln efter ett halvar eller sa... Ingen aning.

Jag bor ju utomlands och här aker i princip alla barn framatvänt efter babyskyddet (utom avkommorna till exilsvenskarna da...). Jag och min man lobbar rätt friskt för bakatvända stolar men man far ju inte mycket gehör. Min man skrev till och med ett brev till ADAC (Allgemeiner deutscher Automobil-Club) och ifragasatte varför de inte informerade mer om och lobbade för bakatvädna stolar. Svaret han fick var att "jo,de är ju mycket säkrare men de tar ju sa stor plats i bilen och är krangliga att montera..." Pa riktigt. Detta gav sa mycket avdrag i testerna att de bakatvända stolarna fick sämre rating än de framatvända.
 
@majola men taxibilarna här har ju sjyssta bilstolar. Taxi Stockholm kör runt med en bakåtvända britax tror jag det är och bälteskuddar av okänt märke. Har aldrig sett att bilstolar endast får vara till privat bruk innan. Det låter ju rätt intressant. Jag undrar vad det är, om det är speciella tester de ska gå igenom kanske?
 
@majola men taxibilarna här har ju sjyssta bilstolar. Taxi Stockholm kör runt med en bakåtvända britax tror jag det är och bälteskuddar av okänt märke. Har aldrig sett att bilstolar endast får vara till privat bruk innan. Det låter ju rätt intressant. Jag undrar vad det är, om det är speciella tester de ska gå igenom kanske?

Son sagt, ingen aning. Men jag googlade lite och just den där stolen som visades ovan förekommer även men varningstexten "endast för privatbruk". Alltsa verkar den delen av min teori stämma. Att det sedan inte är nagon stol jag skulle välja för privatbruk heller är ju som sagt en annan sak... Jag gissar (verkligen gissar) att man pa sa sätt vill spara sig nagra garantifall eller dylikt. Om stolen blir för sliten/gar sönder sa kan man säga att det ju faktiskt inte var avsedd för kommersiellt bruk. Typ som att 99% av alla kläder (subjektivt upplevt) "ska" tvättas i max 30 grader och strykas med kallt strykjärn... Men nu börjar det bli lite väl ot.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 617
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 444
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 571
Övr. Barn Min 10-åring halkade in i en byrå med knät nyss. Jag bedömde att det nog inte behöver sys då det knappt blödde. Spolade rent och satte...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp