små små revor i täcket.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 440
C

cerrox

två täcken fattigare nu (sönderbitna) & det tredje kanske är på väg att stryka med också, om jag inte hitta ett sätt att hålla ihop det på. :( det är nämligen så att det är små små revor på 4-5 ställen på det täcket, alltså det har inte gått hål, men det håller på att göra. finns det något klet, typ klister man kan stryka på för att hålla ihop det??

:rofl: haha, såg att det vart lite luddigt skrevet nu, men hopppas att ni förstår vad jag menar. :D

Sv: små små revor i täcket.

silvertejp är bra till mycket! men det finns även textillim som fungerat bra då jag behövt limma ihop täcken och likande :)

silvertape!!!?? fungerar det verkligen, ramlar inte det bort??

textillim. .. antar att man köper det i typ 'syaffärer' eller hittar man det någon annanstans?? låter ju som en bra grej. :)

Försök att pilla in silvertape och fästa ihop revan bakifrån. Laga sedan med Liquisole från utsidan. Får du till det ås håller lagningen även i tvätten!

ska jag pilla in silvertape in i revan? inte så lätt att fästa ihop revan bakifrån/underifrån(??) täcket, då det är ett vintertäcke med tjock fyllning!! dum fråga kanske men vad är liquisole för nått??

berätta gärna mer, vore ju kanon om man får ihop dom små revorna. ;)

En annan bra grej är lagnings lappar för dunjackor! Dom sitter superbra även på glansiga täcken!

En annan bra grej är lagnings lappar för dunjackor! Dom sitter superbra även på glansiga täcken!

där sa du nått som låter som att det skulle kunna fungerar bra. ;) hittar man dessa lagningslappar på 'tygaffärer' eller liknande?? sy man fast dom eller är det klister eller nått på baksidan, som man fäster fast det med??

cerrox skrev:
där sa du nått som låter som att det skulle kunna fungerar bra. ;) hittar man dessa lagningslappar på 'tygaffärer' eller liknande?? sy man fast dom eller är det klister eller nått på baksidan, som man fäster fast det med??
Jag tror att vi köpte våra på en skoaffär faktiskt.
Dom har klistrig baksida, man klipper bara till en lämplig bit, gärna utan skarpa hörn (håller bättre då) och sedan drar man bort skydds pappret på baksidan och trycker fast lappen, KLART:bump:

Jag tror att vi köpte våra på en skoaffär faktiskt.
Dom har klistrig baksida, man klipper bara till en lämplig bit, gärna utan skarpa hörn (håller bättre då) och sedan drar man bort skydds pappret på baksidan och trycker fast lappen, KLART

låter kanon ju!! måste ju kolla upp detta. :)

cerrox skrev:
ska jag pilla in silvertape in i revan? inte så lätt att fästa ihop revan bakifrån/underifrån(??) täcket, då det är ett vintertäcke med tjock fyllning!! dum fråga kanske men vad är liquisole för nått??

berätta gärna mer, vore ju kanon om man får ihop dom små revorna. ;)

Om revorna är så små så räcker det nog med bara Liquisole. Det är som ett klister som man lägger på över revan och någon centimeter över revans kanter, så stelnar det och blir en mjuk, vattentät plätt över lagningsstället. Det är egentligen till för att laga gummistövlar och sportskor, så du borde kunna hitta det i sportaffär elelr järnaffär.

Jag använder silvertejp och sen syr jag fast den i täcket... Och sen så brukar jag ta ett vanligt stearinljus ocg gnida in sömmarna med.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag måste bara få råd om detta hur ni skulle göra. Jag har ett litet stall hemma som har 3 boxar.Jag har själv 2 hästar och min... 2
Svar
24
· Visningar
5 179
Senast: Marlin
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar... 2
Svar
24
· Visningar
3 166
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 461
Senast: MattiZ
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 838
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner