Bukefalos 28 år!

Små varbölder på magen

falukorw

Trådstartare
Fick hit en av mina valpar som nu är 4 månader för trimning. Och på magen har hon massa små varbölder, väldigt små. Ungefär i storlek med spenarna. De är i olika stadier och det finns även gammal ärrvävnad. provade att klämma en och det kom lite lite var. Det är enbart på magen jag har hittat, har känt igenom resten av hunden.
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Ngt som behövs kollas upp hos vet?
 
Sv: Små varbölder på magen

Mygg/knott/ andra kusbett eller att huden varit i kontakt med nässlor eller annat som kan ha gett en reaktion skulle jag tippa på.
 
Sv: Små varbölder på magen

Men är det så pass olika stadier? Vi har knapp några mygg/knott här i Stockholm så det känns lite osannolikt.
Foderallergi? kan det visa sig så?
 
Sv: Små varbölder på magen

När min ena hund var valp fick hon som små finnar på magen, min granne sa då att dom kan få "valpkoppor", typ som svinkoppor. Det var bara att badda dom med något, typ alsonlösning och hålla de torrt och rent. Efter några dagar var dom borta!
 
Sv: Små varbölder på magen

Är det inte sådana där tallköttsknöl saker då? Typ som finnar eller som någon skrev här valpkoppor?
Pröva rengöra dem med jodopax eller något liknande.
Blir det värre ta kontakt med veterinär!
 
Sv: Små varbölder på magen

Jag vet inte vad det är. Men däremot har jag sett det många ggr på valpar.
Har mina haft det så har jag låtit dom vara och efter ett tag är de puts väck.
 
Sv: Små varbölder på magen

*kl*
Tvättade med jodopax igår och det ser redan bättre ut. Får säga åt matten att göra det ett tag framöver. Är antagligen som tonårsfinnar eller liknande.
Tack för alla svar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 045
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 296
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 734
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 747
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hund rädd i ny bil
  • Tråden för spår
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Tvillingdräktighet

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp