Smakligaste kraftfodret

Ja till mitt förra hö hade det ju passat bra. Men min pålla behöver kvot på ca 7 så om jag har ett hö på kvot 6-6.5 så fixar det ju sig inte med det foder jag isf vill ge. Jag ska byta från Krafft(antagligen) för att slippa ge betfor, byta till något dammfritt alltså. Någon slags müsli, men lutar även åt Fibergi.
 
Synd att det är så låga kvoter på fodret, jag blev lite förvånad faktiskt..!



Det är kanske därför min häst som är protein och stärkelseöverkänslig fungerar så himla bra Naturmuslin ??
 
Havre! Utan tvekan. Det finns ingenting som slår havre om du frågar hästarna, och jag gillar det också (och försöker få in det i alla foderstater *s*)
 
Konstigt nog så finns det ett foder som är smakligare än alla jag provat och det är Hippo Alfa. alla gillar det, även gamla hästar som aldrig sett krafftfoder i hela sitt liv.
 
Jag själv: Vilket färdigfoder som helst som innehåller allt hästarna behöver. (Hade Krafft groov till min gamling när hon tävlades, och det var suveränt. En skopa från en tunna, inga tillägg, ingen blötläggning, inget krångel och inget kladd. Behövdes bara en bråkdel av vad hon fått innan då hon fått havre och betfor. Tyvärr gillade inte hästen smaken, eller vad det nu var, för hon åt inte så gärna av det.)

Häst nummer 1 (gammal och kräsen :(): Vill helst bara ha havre eller blandkross. Inga mineraler, betfor kan accepteras om den inte är alltför blöt och väl blandad med krossen. Vill absolut inte ha lusern, om man inte får melass i den. Gillar inte de färdigfoder jag testat, hur gott jag än tycker att de luktar. Äter helst ett gott hö och gärna lite kornhalm.

Häst nummer 2 (ung och lättfödd :D): Äter allt som serveras i krubban, och slickar densamma noga efteråt. Äter även gärna halm och hö som kan vara hur grovt som helst.

Gissa vilken av hästarna som verkligen behöver kraftfodertillskottet! ;)
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 851
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 624
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp