Smala kläder?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 681

ia_

Trådstartare
Maja skjuter i höjden som jag vet inte vad, är nu 9 1/2 månad och 78 cm lång, väger därtill 8,5 kg...

Strl 74 börjar bli för kort nu, speciellt byxor. Hon har fått lite kläder från Lindex i strl 80, men de är så otroligt breda, hon hade fått plats 2 ggr på bredden ju:D

Vilka klädmärken är hyfsat smala i sina modeller?

Hade varit skönt att ha lite koll innan man ger sig ut och uppdaterar garderoben!

Sv: Smala kläder?

Jag måste haka på här då jag har samma bekymmer fast min son är kanske av något annan modell ;) 8½ månad, 8900 och ca 74 cm lång.
Dock alla hans längd verkar sitta i benen!!! De senaste 3 månaderna har han haft strl 80 i byxväg och nu börjar även de bli för korta! Men samtidigt är han smal som du säger men drar en storlek mindre i bodysar... blir nästan gråhårig när det gäller kläder!!!
Enda jag har lyckats komma fram till är att jag tycker Lindex har en smalare modell av bodysar men annars står jag på noll och behöver också tips!!! :bow:

När Sebastian var liten (så där strl 56-68) tyckte jag Name Its bodysar var långsmala och kanonbra till min då långsmale lille grabb.
Nu tangerar han 10 kg och drar 74/80 och jag äger inga bodysar från Name It nu så jag kan inte redogöra för hur de är i de storlekarna tyvärr, men de var som sagt väldigt bra när min lilla var långsmal! :)

(har dock lite byxor från NI, och de sitter bra! :) )

Jag har haft samma bekymmer med kläder till dottern och där funkar name it bäst på henne.

Pop (jag vet att de är snordyra;)) har bra jeans i en modell som heter slim och dessutom har inspännbar midja, dem sitter kanon på min lilla tunnis:D. Behöver ju inte ha så många par jeans och bättre med ett par som sitter uppe än 3 par som trillar av:D.

HM går totalt bort hos oss, dem är jättebreda, likaså Name Its byxor (iallafall i mindre storlekar).

Det var nog mina tips för stunden.

Använder även mycket Lingon och blåbärs tights och bootlegs, dem funkar ockå kanon nu.

Maja skjuter i höjden som jag vet inte vad, är nu 9 1/2 månad och 78 cm lång, väger därtill 8,5 kg...

Strl 74 börjar bli för kort nu, speciellt byxor. Hon har fått lite kläder från Lindex i strl 80, men de är så otroligt breda, hon hade fått plats 2 ggr på bredden ju:D

Vilka klädmärken är hyfsat smala i sina modeller?

Hade varit skönt att ha lite koll innan man ger sig ut och uppdaterar garderoben!

Inte läst svaren nu - BODYFÖRLÄNGARE, googla!

Name It, finns det i "vanliga" affärer eller är et enbart nätet? vill gärna kolla och känna först...

Kappahl ska kollas in!

PoP också, som sagt hellre ett par bra byxor än 3 som trillar av *s*

Lingon och blåbär ska också kollas in när tid finns!

Bodyförlängare har jag 2 st, funkar OK, men hjälper ju inte när armarna slutar vid armbågarna:) Sen är det mest byxor som är problemet nu, bodysar gör inget om de är breda...

Just nu lever hon mest i strumpbyxor och body!

Ja, Name it:s bodysar upplevde jag också som väldigt smala. De gillade jag aldrig till min kille. Tyckte de var för smala och svåra att få på (men det var väl för att han inte var så tunn). Däremot deras tröjor i stl 86, 92 och uppåt upplever jag som rymliga.

Name it har egna butiker samt att endel andra butiker med eget namn är återföräljare för märket. De verkar även gå att handla via nätet om man kollar på deras hemsida.

Name it finns bla på Åhléns (iallafall här). Håller med om att de är bra till smalare barn!

Jag tycker att HM har långa smala bodysar och Lindex breda. Till vår son har vi därför kört Lindex :) Name It är också smala.

Jag upplever att me&I och Cubus också har smala kläder.

me&I tycker jag snarare är tvärt om. elias har 74-80 i kläder nu men me&is 62/68(inte lejontröjan från förra säsongen iaf, har en verktyg oxå men har inte provat den ännu) är fortfarande inte i närheten att bli för små ännu...:) har bara en tröja från mohini köpt på cubus men den verkar rätt normal i storleken tycker jag.

jag upplever oxå att det är byxor som är mest besvär, 74 är på gränsen till för korta till elias och strl 80 kasar ner i midjan(lindex byxor)... hängslen kanske??

alla möjliga barnaffärer har name it, villervalla, måns o maja, åhlens, m.fl

*svarar alla*

Tack för alla tips!

Varit runt på mellandagsrean och handlat lite nu. Kappahls bodysar sitter perfekt, Byxorna lika så, Lindex byxor för flickor var ok, pojkmodellen allt för breda, bodysarna för breda. HM funkade inte alls, passform sopsäck som gubben sa :)
Fixoni från babyland var också ok.
Det var dessa vi provade.

Sen, till min stora lycka, upptäckte vi att Ullareds kläder satt som gjutna på Maja, klagar inte när Bodysar kostar mellan 19 och 49 kr och byxor mellan 35 och 69 kr :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har verkligen problem med kläder till Norpan. Framför allt med byxor. Får köpa strl 80 trots att han bara är 70 cm lång och det är... 2
Svar
23
· Visningar
2 869
Senast: A-K.Eng
·
Övr. Barn Kläder till barn är gjorda efter en mall..smala barn, jag har ett långt och kraftigt, med mage. Till dessa verkar inte finnas mycket att...
Svar
13
· Visningar
2 592
Senast: kima
·
Hemmet Japp jag har byråproblem... Vi har en ganska liten hall, som översvämmas trots att vi har en låg billybokhylla fr Ikea att ställa in...
Svar
7
· Visningar
3 106
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka