Mitt namn är så kort så jag behöver inget smeknamn, fast ibland händer det att det blir några "extensions" av det. :)
 
Jag har alltid vart sur för att jag aldrig fått något smeknamn. Men har man ett kort namn på 3 bokstäver, då får man inga smeknamn :p
 
Jag blev kallad Stella förr, nu är det väll bara Sambon som ger mig nya smeknamn hela tiden. Senaste är Fizzy Bubblech. :cautious:
 
Jag hade vad jag kan minnas inga smeknamn som barn, inte något som varade iaf. I stallet kallar de mig för en kortare variant av mitt namn och några av mina vänner kallar mig för Svennis, från mitt efternamn. Var väl inte särskilt förtjust i det till en början men nu har jag vant mig/fäst mig vid det.
 
Jag har ett fånigt kort namn med 4 bokstäver, och tänkte stolt säga att jag inte hade något ännu fånigare smeknamn tills... jo, sedan jag blev tillsammans med min pojkvän 5 månader sedan så har jag fått ett ännu fånigare namn på tre (!) bokstäver; Lin! Även vissa kompisar har envisats med att använda det... Varför liksom :mad::(

(okej det kan ha något att göra med att det är svårt att uttala mitt namn i andra länder än Sverige, Lin är betydligt enklare)
 
Att man som barn i någon period haft ett smeknamn är väl knappast ovanligt. Men hur är det nu i lite "äldre" ålder? Är det någon som fortfarande har något smeknamn? Och i sådana fall, finns det någon historia bakom?

Själv kallas jag, förutom mitt riktiga namn, för Rapunzel. Eventuellt kan mitt ca. 100 cm långa, guldfärgade hår ha någon koppling till det :angel: :grin:
Detta kallas jag främst för av sådana som inte vet mitt riktiga namn/inte kommer ihåg det, eller av kompisar som vill skoja med det. Rapunzel ligger fö. väldigt långt från mitt egentliga namn.
Jag heter Sofia och kallas följaktligen Fia av ganska många av kompisar samt familj. Typ Soffi-propp, Soffan, Soffi är ju givna varianter också. Jag och min syster kallar av någon anledning varandra för Craig också, vette tusan hur den idén kom upp (tror det hade nåt med kräk och ett kräkassocierat uttal av Craig att göra??)
 
Det är väl i princip bara min mamma och mina morföräldrar som använder mitt riktiga namn, alla andra säger Alex, inklusive jag själv. Annars är det väl inte så mycket annat (i enstaka fall Atchi och Alischk, som kommer från en nära väns barn som haft problem med uttalet som små ;)). Och så finns det en som kallar mig Truty, utan någon som helst logik bakom. :D
 
Jag har ett så pass kort namn (fem bokstäver, men svårt att göra något vettigt smeknamn av det) att jag faktiskt sluppit smeknamn. Min syster däremot har oturen att ha fått ett smeknamn (snarare öknamn egentligen) av vår bror när de var små och det lever fortfarande kvar, hon svarar på det och det händer till och med att våra föräldrar kallar henne det. Hon är 18 idag. Namnet låter definitivt inte som hennes riktiga.
 
Som liten kallades jag Mia (är väl rätt vanligt på Maria) när jag var fem sade jag bestämt att jag heter Maria och inget annat. Dock kalla min syster mig för ia (hänger kvar från att hon var liten) eller sis (från sister)

Sambon kallar mig för gulle, typ gulle, kan du ge mig.....
 
Folk brukar "skoja till det" med lite olika varianter av mitt (korta och tyska) efternamn, eller helt enkelt säga hela mitt namn. Mitt förnamn + efternamn är bara 2 stavelser, så det brukar folk tycka är väldigt kul. :p Jag heter My, så Mysan och Myran är också vanligt :) (Eller, ve och fasa, Myssan :arghh:)

Min älskade mor kallar mig fortfarande för Hajen, Kråkfot och Poochie; allra helst bland folk! :wtf: Fasan när man hör någon ropa "POOOOOCHIEEEEE" från andra sidan en fullsatt biosalong eller liknande... :nailbiting:

Annars kallas jag till och från diverse prinsessnamn, p.g.a att jag alltid har kjol/klänning, har blont lockigt hår och både dansar balett, sjunger och gillar att pussa på ponnyer :D Familj och närmsta vännerna kallar mig Tuvstarr, "övriga" växlar hejvilt mellan Törnrosa, Askungen eller bara Prinsessan :p

Utanför Sverige förvandlas jag snabbt från My till Mimi :) Presenterar mig ibland som det också, orkar inte med att ingen kan uttala mitt namn :angel:
 
Jag har inte några jätteanvända smeknamn, men kallas Ellis av vissa (heter Ellen). Pellis säger sambon.
 
Jag har ett smeknamn som bara min familj + någon enstaka gammal vän från låg-/mellanstadiet kallar mig..
Har en vän som kallar mig Lou och när jag pluggade (eftergymnasial utb.) blev jag kallad Loppan.. ^^
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 396
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 035
Senast: Iamia
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 476
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp