Smidiga vinterridhandskar!?

heyalex

Trådstartare
Hej alla glada hästmänniskor. Jag behöver lite tips. Höll på att frysa fingrarna av mig under dagens ridtur. Vilka är de bästa ridvantarna i kylan? Vill att de ska vara varma och smidiga 5-fingervantar. Gillar annars Roeckls "vanliga" handskar. Deras vinterhandskar är ju ganska dyra, är de värda priset eller finns det bättre? Hjälp mig! :)

Sv: Smidiga vinterridhandskar!?

Hakar på denna tråd om det är okej:p
Söker oxå efter smidiga och framförallt hållbara handskar.
Har använt dom där billiga "magiska" vantarna med små plastnoppor men dom är ju inte så hållbara:p

Senast ändrad:

Hakar på denna tråd om det är okej:p
Söker oxå efter smidiga och framförallt hållbara handskar.
Har använt dom där billiga "magiska" vantarna med små plastnoppor men dom är ju inte så hållbara:p

Det är klart du ska haka på! Idag red jag i ett par vanliga arbetshandskar från safework (?). De var rätt bra att rida i, funderar på om det finns såna varmfodrade.... :D

Jag rider i Roeckels ofodrade hanskar på sommaren och de fodrade på våren/hösten. På vintern brukar jag ha de fodrade Roeckel-handskarna under ett par tjocka tumvantar som jag tar av mig när jag har ridit fram. Tycker de är verkligt värda sitt pris!

Låter intressant. Vad heter modellen? Är det bra grepp i Roeckl generellt? Jag har sånt jäkla problem med att tygeln smyggliger ur handen hela tiden och behöver en greppstadig handske oavsett årstid...

Jag har Roeckl Suprema Winter, de är ganska bra. Har Lightgrip Winter också, Suprema är varmare.

Men är det riktigt kallt så räcker de inte till. Har funderat på att ha BOT vantar under, någon som testat det?

Hestra job! Superbra och varma vantar, jag vet inte hur jag klarat mig utan dem i alla år :D

Jag är ett big fan utav BoT produkterna men vantarna tyckte iaf inte jag höll måttet tyvärr:(
Det kan ju vara så att materialet skiljer sig från plagg till plagg, vad vet jag, men jag tycker att visa saker har mer effekt än andra faktiskt.
Har dock inte lyckats klura ut vrf det är så:p

Finns massa bra varmfodrade arbetshandskar, bara leta på närmsta butik som säljer byggarbetskläder :)

Jag använder skinnhandskar från Hööks. Ganska tunna, så de räcker inte riktigt till när det blir kallare än -15.
Då använder jag fingervantar under tumvantar.

Tegera Montagehandskar Winter! Finns på t.ex. B*ggm*x för 59 spänn. Liknande handske på hästsportvaruhus kostar 179:- ...

Jag har fodrade Tegera-handskar (arbetshandskar), kostar runt hundralappen o är smidiga o varma.

Låter intressant. Vad heter modellen? Är det bra grepp i Roeckl generellt? Jag har sånt jäkla problem med att tygeln smyggliger ur handen hela tiden och behöver en greppstadig handske oavsett årstid...

Vesta Vinter heter den! De är inte supervarma men det är rätt stor skillnad mot de ofodrade...
Tycker det är jättebra grepp i alla Roecklhandskar jag har provat rida i, har man väl vant sig är det svårt att rida i något annat!

Jag har Tegera handskar och de är varken varma eller sköna, känns stela. Helt värdelösa jmf med Roeckl.

Inte de bästa ridhandskarna MEN varma.
Köpte på jula i fjol fingerhandskar med värmeslingor i.
Batterihållaren sitter vid handleder och är klumpig men hellre det än att känna som om jag klämt fingrar i bildörr var gång jag rider på vintern.
:laugh:

Herrejävlar! Nästan 900 spänn för en vante! Om man skulle börja sälja häst- och ryttarprodukter kanske ... :crazy:

Den där Roeckl, vintervarianten. Googlade lite och fick upp såna priser. Finns säkert billigare ställen, men ändå..

Nä så dyra är de väl inte? Jag betalade under 500 för mina! Visserligen beställer jag alltid från Tyskland, men de kan väl inte kosta dubbelt så mkt i Sverige?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 977
Ridning Hej, jag vet att det finns 1000 trådar om detta, men skulle ändå vilja ha lite egna svar så jag lägger upp en ny :) Jag ska köpa min... 2
Svar
32
· Visningar
2 962
Utrustning Vet inte om det finns sedan tidigare en sådan här tråd, om så är fallet ber jag om ursäkt! Nu är vintern här! -20 grader står det på... 2
Svar
20
· Visningar
3 697
Senast: Kookaburra
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 788
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka