Smidiga vinterridhandskar!?

Sv: Smidiga vinterridhandskar!?

Jag köpte ett par Roeckl Polartec förra året. Jag är supernöjd med dem :) varma, smidiga och ger bra grepp.

kl

Om man som jag inte kan hålla sig till att bara använda handskarna till ridning så tycker jag inte Supreman är bra. De blev riktigt utslitna och skabbiga fort av väta och skit. Dessutom tycker jag inte de var sååå varma, det funkade så länge vintern var mild men inte när det blev riktigt kallt.

Om man är som jag behöver man minst tre olika sorter. Jag har ett par av Roeckls fodrade att rida i när jag 'rider ordentligt' och sålunda blir varm. Ett annat par som är tjockare som jag använder när jag rider ut eller tömkör och inte blir lika varm. Sista paret används för stalljobb och kan vara lite klumpigare.

I de internetbutiker jag fick upp låg det på runt 900 spänn för ett par vinterhandskar.
Tur jag får mina Hestrahandskar billigt :D De är ju inte direkt kända för att vara budget, de heller, men de går att köpa billigt emellanåt :p

Jag har ett par av Roeckles fleecefodrade skinnhandskar. Klarar mig utmärkt med dom här uppe! Jättesköna att rida med och mycket smidiga. Behöver dock ett par nya då min hund har gnagt bort lillfingret... Hade tänkt att prova Roeckles i softshell med silikongrepp. Tycker dom verkar supersmidiga och och praktiska.

Jag har Roeckl Suprema Winter, de är ganska bra. Har Lightgrip Winter också, Suprema är varmare.

Men är det riktigt kallt så räcker de inte till. Har funderat på att ha BOT vantar under, någon som testat det?

Jag kan inte leva utan mina BoT-vantar. Jag måste ha dem på vintern för att ens ha en möjlighet att ha någorlunda varma händer. Men det går inte att bara ha dem utan man måste ha något över (de är hala och opraktiska).

Jag köpte ett par Roeckl Polartec förra året. Jag är supernöjd med dem :) varma, smidiga och ger bra grepp.

Och jag blev superbesviken på mina Polartec, det var ungefär som att rida i fleecevantar, de bara snor sig runt fingrarna eftersom de är för mjuka...

Funderar över Jacsons vinterhandskar i getnappa, jag hörde någon ösa beröm över dem - någon som provat?
Jag klarar inte att rida dessa dagar när det är -15--20 C, det är totalt hopplöst.
Annars har jag mina Roeckl vinter (supertunnt fodrade) under thermotumvantar, men det blir ju inget vidare finlir med den munderingen direkt. Stallhandskarna är ett par vinterfodrade Tegera som till nöds går att rida i, men tyglarna glider heljdlöst trots att jag har vävribb med stoppar.

Jag köpte ett par Equipage, tror att det är "Polar". De kostade ca 150 kr.

Jag har ett par Roeckl Polartec när det fortfarande är några plusgrader.
Kryperna graderna ner mot -5/20 så har jag ett par Roeckl Primaloft. Kostar en slant men är helt underbara och väl värda sitt pris!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 980
Ridning Hej, jag vet att det finns 1000 trådar om detta, men skulle ändå vilja ha lite egna svar så jag lägger upp en ny :) Jag ska köpa min... 2
Svar
32
· Visningar
2 963
Utrustning Vet inte om det finns sedan tidigare en sådan här tråd, om så är fallet ber jag om ursäkt! Nu är vintern här! -20 grader står det på... 2
Svar
20
· Visningar
3 697
Senast: Kookaburra
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 788
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka