Smink, smink och mera smink

Jag spar in tid på att inte tvätta ansiktet på morgonen. Rengör och återfuktar ordentligt på kvällen så morgonrutinen: primer+foundation+rouge+brynskygga+settingspray. Tar typ 7 min kanske? Beror lite på vilken foundation hur snabbt det går. Går att göra betydligt snabbare under press.

För att få basen att hålla bättre under dagen skulle jag antingen prova en annan bas som utlovar hållbarhet och använda primer och / eller puder/settingspray.

Ett alternativ till mascara är ju fransförlängning - lite kostsamt dock och så måste man ju gå och fylla på var fjärde vecka.
 
Håller med de andra att testa att inte tvätta. Har själv haft problem med röd hy och det kan nog ha att göra med rengöringen. Tvättar aldrig ansiktet med vatten längre (förutom det som rinner i duschen då). Använder bara wipes för sminket samt borttagning för vattenfast ögonmakeup för mascaran. Tar ansiktsvatten på en bomullstuss sen för att få bort det sista. Sen serum, ögonkräm samt nattkräm. På morgon rengör jag inte alls utan sätter serum och dagkräm.

Nu vet jag inte med dig men hade alltid mest problem med röd hy på vintern just för att det var kallt och torrt plus att då man blir brun på sommaren syns det mindre.
 
Blir du oljig och fet i hyn?

Jag har fet hy och då måste man verkligen ha anpassade produkter, annats rinner allt bort.
Att hoppa över morgontvätten vore katastrof för mig, är superfet i hyn efter natten!

Primer och settingspray är annars mitt tips!
Jag har ingen primer nu men tycker man märker skillnad även med de lite billigare. Setting spray har jag Urban Decay DeSlick!
 
Blir du oljig och fet i hyn?

Jag har fet hy och då måste man verkligen ha anpassade produkter, annats rinner allt bort.
Att hoppa över morgontvätten vore katastrof för mig, är superfet i hyn efter natten!

Primer och settingspray är annars mitt tips!
Jag har ingen primer nu men tycker man märker skillnad även med de lite billigare. Setting spray har jag Urban Decay DeSlick!

Visst är DeSlick lite av en game changer? :love:
 
Jag spar in tid på att inte tvätta ansiktet på morgonen. Rengör och återfuktar ordentligt på kvällen så morgonrutinen: primer+foundation+rouge+brynskygga+settingspray. Tar typ 7 min kanske? Beror lite på vilken foundation hur snabbt det går. Går att göra betydligt snabbare under press.

För att få basen att hålla bättre under dagen skulle jag antingen prova en annan bas som utlovar hållbarhet och använda primer och / eller puder/settingspray.

Ett alternativ till mascara är ju fransförlängning - lite kostsamt dock och så måste man ju gå och fylla på var fjärde vecka.
Fransförlängning går tyvärr bort pga tid.
 
Håller med de andra att testa att inte tvätta. Har själv haft problem med röd hy och det kan nog ha att göra med rengöringen. Tvättar aldrig ansiktet med vatten längre (förutom det som rinner i duschen då). Använder bara wipes för sminket samt borttagning för vattenfast ögonmakeup för mascaran. Tar ansiktsvatten på en bomullstuss sen för att få bort det sista. Sen serum, ögonkräm samt nattkräm. På morgon rengör jag inte alls utan sätter serum och dagkräm.

Nu vet jag inte med dig men hade alltid mest problem med röd hy på vintern just för att det var kallt och torrt plus att då man blir brun på sommaren syns det mindre.
Det röda syns väldigt dåligt på bilden men här är jag osminkad. I verkligheten lyser det som en stoppsignal --> :o

Verkar inte som om det spelar roll vilken årstid det är. Jag är lika röd alltid. :down: 15236470201065464409206985260120.jpg
 
Jag har inte direkt problem med att sminket lossnar.
Men för mig är det regel att tvätta med mild tvätt, återfukta och sen låta det torka/gå in i huden några min. Så gör jag ngt annat under tiden.
Sen sminkar jag.

Förstår om det blir svårt att hinna med små barn och tidig start på dagen.

Men iom att du verkar tvätta med någon creme-rengöring som ska torkas bort skulle jag kunna tänka mig att det kan bli samma effekt som att inte låta återfuktningen torka/gå in.
Dvs kan göra att sminket inte håller lika fint.
 
Blir du oljig och fet i hyn?

Jag har fet hy och då måste man verkligen ha anpassade produkter, annats rinner allt bort.
Att hoppa över morgontvätten vore katastrof för mig, är superfet i hyn efter natten!

Primer och settingspray är annars mitt tips!
Jag har ingen primer nu men tycker man märker skillnad även med de lite billigare. Setting spray har jag Urban Decay DeSlick!
Jag har varken oljig eller torr hy. Det verkar dock som krämen tränger ut igen även komma den gick in fint först. :confused:

Jag är typ alltid väldigt varm om kinderna. Rör jag mig (promenad räcker) blir det ännu värre.

Vad är settingspray för något?
 
Gjorde fransförlängning, färgade ögonbryn och en la till en fräsch hårfärg för några veckor sen. Tyckte inte det tog särskilt lång tid, lite längre än ett frisörbesök bara.
Känner mig fräsch och fin varje dag. :) Kan säga att jag aldrig fått så mycket komplimanger för mitt utseende. :bow:
Tar dessutom noll och ingen tid att göra sig i ordning på morgonen. Är ute ur huset på 10-15 minuter från det att jag stigit upp. ;)
Det går att göra många fler saker, ex tatuerade ögonbryn och permanent kajal också om man vill det.
 
Jag har varken oljig eller torr hy. Det verkar dock som krämen tränger ut igen även komma den gick in fint först. :confused:

Jag är typ alltid väldigt varm om kinderna. Rör jag mig (promenad räcker) blir det ännu värre.

Vad är settingspray för något?
Settingspray fixerar sminket och ger bättre hållbarhet. Man sprayar över hela ansiktet efter att man sminkat sig.
Gör stor skillnad!
 
Gjorde fransförlängning, färgade ögonbryn och en la till en fräsch hårfärg för några veckor sen. Tyckte inte det tog särskilt lång tid, lite längre än ett frisörbesök bara.
Känner mig fräsch och fin varje dag. :) Kan säga att jag aldrig fått så mycket komplimanger för mitt utseende. :bow:
Tar dessutom noll och ingen tid att göra sig i ordning på morgonen. Är ute ur huset på 10-15 minuter från det att jag stigit upp. ;)
Det går att göra många fler saker, ex tatuerade ögonbryn och permanent kajal också om man vill det.
Jag har bortrationaliserat frisören också :o
 
Kräm till ansiktet kan ha lika stor betydelse som allt annat. Man måste ha lite koll på vad ens egen hud behöver; fukt och fett är inte samma sak.

Primer finns i många format. Jag som har fet hy kan inte ha primer som är silikonbaserad. Då glider allt av. Då är utan bättre.
De finns i ofärgat och färgat format också.
 
Jag har haft fakefransar nu i tre år.. och jag sminkar mig aldrig och ser ändå piggare ut än tidigare (då jag sminkade mig..) Jag har periodvis nån bb eller cc kräm då jag vill ha solskyddsfaktorn. Jag har Resist Smoothing Primer Serum SPF 30, Paulas Choice på posten som jag tänkte hämta imorgon.

Kontakta Skincity, de hjälper dig gärna, de har verkligen hjälpt mig!

Clarins three dot liner Är perfekt om man vill fylla ut fransarna. Nu har jag inte köpt den på länge, och jag tror den bruna har utgått, den var annars ett säkert kort! Den rinner ingenstans!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp