Smink, smink och mera smink

Nu såg jag att du redan beställt men Cliniques redness solution funkade inte jättebra på mig som har problem med röda kinder. Den är väldigt "tilltäppande" för porerna och jag fick finnar av den. Hoppas den funkar bättre för dig.

Efter många års prövande har jag hittat det som funkar för mig som har röd och ojämn hudton.
Jag kör MAC prep and prime CC Cream i färgen adjust (anpassar sig till din hudton) på kinder och näsa. Sedan har jag MAC studio fix fluid Foundation. Avslutar med MAC transparent puder.
Då får jag ett sådant här resultat (här har jag lite rouge också).

Har tyvärr ingen osminkad bild nu men är som sagt väldigt ojämn i min hudton med alla varianter av rött :down:

På bilden har jag bara basen men till brynen använder jag Anastasias brow wiz eller dip brow pomade i färgen taupe och sedan har jag lite mascara. Har känsliga ögon så måste ha en som inte fäller och den som varit bäst är Max Factor Masterpiece lash Crown mascara.
Aha så du har både CC-cream och foundation?
Jag trodde man hade antingen eller. Förvirringen ökar :crazy::p

Håller tummarna för att Cliniquen fungerar bättre på mig. Jag har aldrig haft problem med finnar så jag hoppas det är ett bra utgångsläge iaf.
 
Aha så du har både CC-cream och foundation?
Jag trodde man hade antingen eller. Förvirringen ökar :crazy::p

Håller tummarna för att Cliniquen fungerar bättre på mig. Jag har aldrig haft problem med finnar så jag hoppas det är ett bra utgångsläge iaf.

Ja, CC-krämen är ju bara en "colour correctness" så den har man oftast inte ensam. Vill man ha mindre täckande än med foundation (även om den jag använder inte är så kompakt) så kan man ta en BB-kräm (Beauty balm) istället. Den är det lite lättare täckning på.
 
Ja, CC-krämen är ju bara en "colour correctness" så den har man oftast inte ensam. Vill man ha mindre täckande än med foundation (även om den jag använder inte är så kompakt) så kan man ta en BB-kräm (Beauty balm) istället. Den är det lite lättare täckning på.
Jag uppfattade det som att bb och cc är istället för foundation. Beroende på vad man vill uppnå. De ska ju vara flera saker i en liksom. :confused:
 
Jag uppfattade det som att bb och cc är istället för foundation. Beroende på vad man vill uppnå. De ska ju vara flera saker i en liksom. :confused:

Man kan ju använda dem ensamma om man vill men med tanke på att min hy är så ojämn i tonen så skulle det knappt bli någon skillnad med bara det ena (utan det andra) :p
Annars får man ta ett mer täckande puder över CC eller BB.

Men det är ju som med allt annat, man får prova sig fram tills man hittar det som funkar bäst för en själv :)
 
Jag skulle vilja tipsa om Estee Lauders Double Wear Foundation, det är täckande men inte kakig eller onaturlig utan ger en fin lyster. Dyr men absolut värt. Sedan är ett translusent puder ett absolut måste för att få en make att hålla. Jag använder en från Kat von D, men även Make Up Store har bra tycker jag. Jag applicerar den med min Beauty Blender på näsa, under ögon och pannan för bäst effekt, och sen med puderborste i resten av ansiktet.
Jag hade skippat primer och setting spray om jag var du. Jag har testat alla de dyra och rekommenderade primers och tycker jag får sämre resultat.. Hör också flera smink vloggare som säger att ansikts primers är den största bluffen :) Med setting spray märker jag ingen skillnad.
Lycka till ! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp