Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillelorden - jag instämmer förvisso med dig! Inte passar jag i knallrosa ögonskugga direkt, men jag ÄLSKAR rosa ju, så jag använder den glatt ändå! :p Men nu var ju frågan ändå vad som kan tänkas passa :)
 
Senast ändrad:
@Koltrast
Svår fråga! Spontant vill jag säga nej, ganska neutral underton. Men jag brukar ha motsatt problem å andra sidan, att jag lätt ser gul/orange ut eftersom jag har kall hudton. Prova i butik, säger jag! Typ Maxi brukar ha Lumene om du inte pallar åka till ett kicks bara för att testa.

Och alltså, den kampanjen på kicks. Jag får egentligen bara köpa ett par skor den här månaden. Men jag har ju spanat så länge på en Lancome tient idole som nu kostar nästan 100 spänn mindre... Skit också! :D
 
@Koltrast
Svår fråga! Spontant vill jag säga nej, ganska neutral underton. Men jag brukar ha motsatt problem å andra sidan, att jag lätt ser gul/orange ut eftersom jag har kall hudton. Prova i butik, säger jag! Typ Maxi brukar ha Lumene om du inte pallar åka till ett kicks bara för att testa.

Och alltså, den kampanjen på kicks. Jag får egentligen bara köpa ett par skor den här månaden. Men jag har ju spanat så länge på en Lancome tient idole som nu kostar nästan 100 spänn mindre... Skit också! :D
Det är inte alls långt till Kicks, jag är bara fett lat och vill okynnesshoppa nu ikväll. :D

Ehrm, jag ska inte heller handla nånting alls och ändå funderar jag på ett par Nike LunarElite Sky Hi SneakerBoots, som eventuellt är apfula(kan inte bestämma mig, men tror att jag tycker de är skitcoola trots fulheten)och en Lumene CC-creme som jag egentligen inte alls behöver.

Förresten stormälskar jag Deap Throat-blushen jag fick på köpet igår. Så himla fin!
 
@Koltrast

Jag har hört så mycket bra om lumenes cc-cream men jag kan inte ha den för att den är för rosa. Jag har några vänner som älskar den och de har alla kallare underton än jag, som är neutral/varm. Det beror ju på vad du har för underton :)
 
@Koltrast

Jag har hört så mycket bra om lumenes cc-cream men jag kan inte ha den för att den är för rosa. Jag har några vänner som älskar den och de har alla kallare underton än jag, som är neutral/varm. Det beror ju på vad du har för underton :)
Jag är som du, neutral/varm. Tror att jag har samma nyanser som du i ett gäng produkter(stalkervarning på den!), så då är Lumenes CC nog för rosa för mig också. Vilken tur...:p
 
Visst är den fin! Jag gillar nog den bättre än deras kultnyans orgasm.
Jag skaffade nyligen en MUS-blush i en ganska rosa ton, tror den kan ha hetat Cup cakenånting(?), med hjälp av en expedit som pratade sig varm för hur bra den var på mig, men alltså - shit pommes vad mycket bättre Deep Throat är!

Edit: Sugar Muffin hette den från MUS, visst.

Beträffande Orgasm ser de ut att ha bytt ut den, stämmer det, @nyponros ?
 
Nu när vi är inne på lite foundations, nån som provat detta? Eller har tankar om det?
Spontant tänker jag att det inte fungerar men OM det gör det vore det ju grymt smidigt spec iom att det är kostnadsfritt! Så i praktiken borde man kunna gå dit o få lite hjälp m foundation färg o sen beställa vart man vill Kicks eller inte, eller?
http://www.kicks.se/guider/kicks-colour-id
 
@busigdemon Du går till valfri Kicks-butik och ber att de provar apparaten mot din hud. Antingen kommer du osminkad eller så tar de bort sminket på ett par partier :) De lägger maskinen mot huden på två-tre ställen och då ger den en kod, denna kod kan du sedan skriva in i sökrutan på Kicks hemsida och då kommer alla förslag på foundation och puder som passar dig! I apparaten i butiken kan de med se vilka foundation som rekommenderas dig. Apparaten föreslog i första hand exakt den foundation och kulör jag redan hade :D men provat lite andra med för skojs skull och det har varit klockrent
Dock finns det dem som får olika koder eller inte alls stämmer överens med din ton men jag tror de garanterar pengarna tillbaka om det blir fel? Annars kan du ju be om ett litet prov och känna av hemma själv innan du köper. Tycker apparaten är sjukt smidig och smart :up:
 
@Koltrast
Svår fråga! Spontant vill jag säga nej, ganska neutral underton. Men jag brukar ha motsatt problem å andra sidan, att jag lätt ser gul/orange ut eftersom jag har kall hudton. Prova i butik, säger jag! Typ Maxi brukar ha Lumene om du inte pallar åka till ett kicks bara för att testa.

Och alltså, den kampanjen på kicks. Jag får egentligen bara köpa ett par skor den här månaden. Men jag har ju spanat så länge på en Lancome tient idole som nu kostar nästan 100 spänn mindre... Skit också! :D

Jag fick en kvart över och gick till Kicks för att prova något som jag just när jag stod där inte alls mindes vad det var.:o Heja min hjärna! Efter en stund tyckte jag mig minnas att det var en foundation jag kikade efter och att den skulle vara från Lumene.

Med hjälp av en expedit provade jag Lumenes blur-nånting-foundation(det var ju inte alls den jag egentligen tänkt titta på!) och den funkade inte alls i tonen. Då var expediten så hjälpsam så och berättade att hon visste precis vad som skulle passa min hudton! Hon visste precis vad som passar olivfärgad hy! Toppen!

Gissa vad - jag fick prova Diorskin Nude och den var alldeles, alldeles perfekt. Fan då. Tror ni den var på rea? Nä. Just det.:( Den var typ den enda som inte reades. Som av en händelse, liksom...
 
Jag och mina egopics:

Skulle egentligen sy lite med hittade inga nålar, så det sket sig. Så slängde på lite smink nu innan jag ska tvätta sminkborstarna haha

10334238_861260257230958_621693171110337001_n.jpg






10437509_861258297231154_7998261289942600513_n.jpg
 
Tro mig, jag är fantastiskt glad över det, med min beslutsångest hade allt annat varit katastrof :eek:
Fast faktiskt, min Eye-makeup remover kommer från...Apoteket! :D

Och det här lär bli totalt OT, så jag ber om ursäkt redan nu, men jag funderar på att köpa TBS Ultimate adventskalender i år också...ska jag? :eek:
Var otroligt nöjd med det mesta jag fick förra året (resten blev ju då perfekta julklappar istället) men...jag vet inte...? :o

Åh, det kliade i fingrarna på mig när jag fick reklam hem i brevlådan nu i veckan! Men det känns inte som det är det ultimata för mig som exempelvis är ganska nöjd med ansiktsprodukterna jag använder mig av (Exuviance) och vill inte byta ut just det. Men åååh, jag blir knäsvag av tanken på en adventskalender med skönhetsprodukter! Köööp!
 
Hoppar in från senior, men jag tror det finns många här som kan svara på min fråga. :)
Jag sminkar mig relativt sällan, och sminket jag har tar ju därför aldrig slut. Alla produkter är märkta med hur länge de håller, hur kinkigt är det att gå efter det? Vilka produkter kan man använda tills de är slut och vilka är känsligast att de inte blir för gamla?
Jag antar att det finns många åsikter om det här, men det ska bli kul att få höra era svar!
 
@tigerflicka - jag har i princip aldrig brytt mig om det, så länge de känns fräscha.
Vissa saker kan man ha i kylen för bättre hållbarhet, men annars räcker det väl med att hålla rent dem s.a.s. (ok, det finns säkert de som är kinkigare än jag men så är det för mig iaf :) )
 
Hoppar in från senior, men jag tror det finns många här som kan svara på min fråga. :)
Jag sminkar mig relativt sällan, och sminket jag har tar ju därför aldrig slut. Alla produkter är märkta med hur länge de håller, hur kinkigt är det att gå efter det? Vilka produkter kan man använda tills de är slut och vilka är känsligast att de inte blir för gamla?
Jag antar att det finns många åsikter om det här, men det ska bli kul att få höra era svar!

generellt: cremiga/flytande produkter ska man följa bästföre-anvisningarna på, såsom foundation, concealer, mascara, eyeliner, läppglans. Torra produkter kan du i princip använda tills de ändrar form/utseende/lukt. Du kan förlänga hållbarheten genom att tänka på att hantera produkterna hygieniskt. Låna inte ut ditt smink, speciellt inte läpprodukter och ögonprodukter. Se till att tvätta händerna innan du sminkar dig och undvik att stoppa fingrarna i dina krämiga produkter. En concealer i pump/squeezeförpackning är bättre än en i burkform ur det avseendet.
Det finns även antibakteriella mists man kan spraya på läppstift, rouge, ögonskuggor etc för att döda bakterier och som inte förstör produkterna. Tänk även på att tvätta redskapen ofta, om borstarna/svamparna är smutsiga och har samlat på sig en massa bakterier och döda hudceller etc och sedan swirlas runt i produkterna blir de lika smutsiga som borsten.
 
@nyponros - var kan man köpa sprayen för sminket? Och vad ska man fråga efter? :p

Denna har jag:

http://www.feelunique.com/p/The-Pro-Hygiene-Collection-Antibacterial-Makeup-Spray-100ml

Har dålig koll på vilka fysiska butiker i Sverige som har liknande. Svenska kedjor ligger generellt ganska så mycket "efter" tex UK och USA när det gäller både sortiment och metoder/kunskaper, tyvärr. Vissa nätbutiker är bättre. hittade denna hos eleven:
http://eleven.se/beautysoclean-cosm...JgN1nFitX9A3OSGXeCXW--dFzjWaAVGGPkaAk5l8P8HAQ
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 195
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 955
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp