Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@whwycd Nej, du är inte malplacerad, behöver dig här så du kan råda mig i TBS köpen :D Super att vi har någon som är proffs på deras sortiment så kan man fråga det där lilla extra man undrar :up:

@NotlikeI Tur jag inte är ensam :D störigt att det inte blir bra, sjukt billigt ju! Vår Maxi säljer en hel del och allt kostar 45 kr/st oavsett vad det är! Jag köpte ett penselkit från Elf men blev superbesviken på kvaliten, vassa strån typ :eek: ska lägga face mist, blusher och geleyliner på minnet, om jag testar något igen :)
 
Äsch jag kan ju egentligen inte bidra med något annat än mitt eviga "tjatande" :p men absolut kan du säga till om det är något du undrar över eller så. Inte säkert att jag vet svaret men om inte annat kan jag ta reda på det om det är så ;)
 
Älskar också ELF!
Smaken är som baken. :)
Här är en till ELF-älskare! Brukar bunkra upp med deras billiga blotting sheets till min superfeta hy. Denna gillar jag också skarpt:

71392_6pc_eyeshadow_XL.jpg
 
Ok, eh, jag hade glömt vad jag beställt från HQHair. Nu har jag hämtat ut paketet och överraskade mig själv med lite RealTechniques-penslar/-borstar, en mini-Narsrouge i Deep throat(gratis), Nars radiant concealer och en mineralfoundation från Bellápierre(gratis tror jag?). 20%, på alles. Och jag som inte köper smink...:o
 
@nyponros jag tänkte på sådana här:
can-stock-photo_csp0875393.jpg

:D (fast komprimerade och i annan färg då)

För övrigt har jag gjort något jag något jag inte brukar göra.
Jag köpte BRUNA (ok, guld/koppar/"choklad" men ÄNDÅ) ögonskuggor igår...snacka om wild and crazy! Jag brukar vilja ha FÄRG, och helst kalla sådana :p men jag tror det kan bli bra med min hår-och ögonfärg så varför inte liksom.
Det lär ju inte komma upp någon bild, men jag kan ju alltid tala om ifall jag är nöjd med resultatet eller ej :rofl:
 
@nyponros jag tänkte på sådana här:
can-stock-photo_csp0875393.jpg

:D (fast komprimerade och i annan färg då)

För övrigt har jag gjort något jag något jag inte brukar göra.
Jag köpte BRUNA (ok, guld/koppar/"choklad" men ÄNDÅ) ögonskuggor igår...snacka om wild and crazy! Jag brukar vilja ha FÄRG, och helst kalla sådana :p men jag tror det kan bli bra med min hår-och ögonfärg så varför inte liksom.
Det lär ju inte komma upp någon bild, men jag kan ju alltid tala om ifall jag är nöjd med resultatet eller ej :rofl:

Den associationen gjorde jag med!

Men du, du glömde skriva var du köpte ögonskuggorna...:angel:
 
Och @Koltrast
Haha nej! Det enkla svaret är att jag BARA använder deras produkter (förutom till håret och sminkborttagning, hårprodukterna funkar inte alls för mig och kamomillserien tål jag tyvärr inte :( ) och är otroligt nöjd med dem, och då finns det ju ingen anledning att inte rekommendera produkter som jag gillar?
Det många rekommenderat i tråden här skulle inte funka för mig ;)
Kommer aldrig att byta ut Nutriganics-serien om jag inte absolut måste!

Att det dessutom inte är djurtestat på något vis är det viktigaste!
Däremot handlar jag bara i butikerna här hemma i Uppsala där jag vet att servicen är bra och jag får all hjälp jag behöver/ber om. Har testat butiker i gävle, västerås och stockholm men vänt i dörren då det inte känts bra alls. "Borta bra men hemma bäst"?
Ja precis :)
Men om ni tycker att det är tjatigt så ska jag sluta :p

Nej, absolut inte! Var bara nyfiken. Vet att jag har tänkt på det ett par gånger och reflekterat över att det är ovanligt att man är så fast vid just ett enda märke, utan att ha nån direkt koppling till det. Men det är ju toppen att det funkar så bra för dig! Tänk om en kunde hitta ett märke som var så pålitligt... :D
 
Nej, absolut inte! Var bara nyfiken. Vet att jag har tänkt på det ett par gånger och reflekterat över att det är ovanligt att man är så fast vid just ett enda märke, utan att ha nån direkt koppling till det. Men det är ju toppen att det funkar så bra för dig! Tänk om en kunde hitta ett märke som var så pålitligt... :D
Tro mig, jag är fantastiskt glad över det, med min beslutsångest hade allt annat varit katastrof :eek:
Fast faktiskt, min Eye-makeup remover kommer från...Apoteket! :D

Och det här lär bli totalt OT, så jag ber om ursäkt redan nu, men jag funderar på att köpa TBS Ultimate adventskalender i år också...ska jag? :eek:
Var otroligt nöjd med det mesta jag fick förra året (resten blev ju då perfekta julklappar istället) men...jag vet inte...? :o
 
Hej! Hoppar in här i tråden som ny medlem som läst i skuggan många år.. :angel: Hoppas det är ok!

Men har lite behov av tips då jag återigen är inne i foundationträsket :banghead: min hy ändrar sig med årstiden, och har inte lyckats finna min "one true match" (badum-tss;)) Min hy är blandhy, torr på vissa ställen och oljig i T-zonen, dock litelite mer åt det torrare hållet nu på vintern.. Har kört på Cliniques superbalanced och den har funkat rätt ok, men är ändå sugen på att testa nått nytt..

Så, vad använder ni för foundation? Har ni liknande hy och kanske nått guldkorn i sminkväskan att dela med er av? :d
Tar även gärna emot tips på concealer och bra puder att avsluta (låsa?) sminkningen med, har svårt att hitta nått bra..
 
@Barracuda - jag själv använder inte foundation som sådan, utan en återfuktande, lätt täckande, primer, en utjämnande väldigt lätt kräm och BB-creme. Det ger en lagom vardaglig bas som funkar. Vill jag ta det längre (vilket jag oftast vill "när jag ändå är i farten" kör jag med ett puder som täcker (ännu mer med fuktad pensel/svamp/puff) jämnar ut, döljer och som inte ser "kakig" ut.
Tycker att det ger en en riktigt bra helbas liksom :) som "avslutningspuder" sveper jag lite lätt med löspuder på stor borste. Vet att det finns transparent puder också men inte hittat "därjagalltidhandlarmittsmink".
Concealern jag använder är från Mary Kay (DET ni...!! ) men för extra effekt avslutar jag med "Lightening touch" som döljer genom att reflektera ljuset, utan att bli "tungt och kladdigt" Det blir bra tycker jag själv! :)

Knapp - är väldigt ovant med så pass mörka och "burriga" ögonskuggor, men jag tyckte jag lyckades lägga det ganska fint, och har funderingar på att blanda i lite "skogsgrön" nästa gång :up:
Passade dock fint med det nyfärgade håret (som blev en blandning mellan kopparrött, mörkrött och lila...) så det funkar absolut.
 
@whwycd aha, men du det lät som snällare för huden än foundation! :) Är rätt ny i sminkvärlden så har inte så stor koll, men det tål att tittas på, tack för tipset!

Knapp - Vilka färger på ögonskuggor skulle ni tipsa till mig som har ljusblå, typ isblå, ögon? :) Brukar mest köra nude färger, lite mörkare brun ibland. Men ibland vill man ju variera lite!
 
Ingen orsak! :)
Jag undrar om inte gröna toner skulle bli en fin kontrast till blå ögon? Finns ju allt från mintgrön, till neongrön, skogsgrön, jättegrön, gräsligt grön, "mjukt" gröna, varma gröna, kalla gröna, blågröna :) Eller lila? Silver?
Fast egentligen tror jag att blåögda nästan passar i allt :)
 
Så, vad använder ni för foundation? Har ni liknande hy och kanske nått guldkorn i sminkväskan att dela med er av? :d
Tar även gärna emot tips på concealer och bra puder att avsluta (låsa?) sminkningen med, har svårt att hitta nått bra..
Jag fortsätter att tjata om Lumenes CC cream! Det är fortfarande min absoluta vardagsfavorit, känns väldigt lätt men lagom täckande och håller bra med lite transparent puder över. Enda nackdelen är att den ljusaste tonen inte är superljus. Vardagsconcealer här är Maybellines FIT me. Båda grejerna är rätt billiga, om en inte vill lägga så mycket pengar på smink. :)

@whwycd
Knapp - Vilka färger på ögonskuggor skulle ni tipsa till mig som har ljusblå, typ isblå, ögon? :) Brukar mest köra nude färger, lite mörkare brun ibland. Men ibland vill man ju variera lite!

Först och främst, de färger du själv gillar. Det tycker jag liksom alltid ska vara utgångspunkten, jag skiter lite i vad som anses passa mina färger och kör på vad jag är sugen på, helt enkelt. :)
Personligen tycker jag att bruna, kopparaktiga och guldiga färger är superfint på blå ögon, även silver, plommon, rosa/korall.
 
Jag fortsätter att tjata om Lumenes CC cream! Det är fortfarande min absoluta vardagsfavorit, känns väldigt lätt men lagom täckande och håller bra med lite transparent puder över. Enda nackdelen är att den ljusaste tonen inte är superljus. Vardagsconcealer här är Maybellines FIT me. Båda grejerna är rätt billiga, om en inte vill lägga så mycket pengar på smink. :)



Först och främst, de färger du själv gillar. Det tycker jag liksom alltid ska vara utgångspunkten, jag skiter lite i vad som anses passa mina färger och kör på vad jag är sugen på, helt enkelt. :)
Personligen tycker jag att bruna, kopparaktiga och guldiga färger är superfint på blå ögon, även silver, plommon, rosa/korall.
Tycker du cc:n är rosa i tonen? Såg att Kicks har 20% på foundations och har funderat på den ett tag, men är livrädd för att bli helt grisskär...:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 195
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 955
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp