Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag vill med sminka mig fint! Men när ska man ha det? Kan inte ha på jobbet (kör bb, solpuder och fyller i ögonbryn bara) för senast jag sminkade nig lite "mer" (ändå diskret) så trodde typ alla att jag varit ute och festat till 6 på morgonen och bara inte tvättat bort sminket innan jag gick till jobbet... Gjorde ögonfransförlängning en gång också, då fick jag också fest-kommentarer :p

Ni som sminkar så sjukt snyggt, när har ni det? Bara fest eller vardag med?

Åh jag vill med sminka mig fint! Men när ska man ha det? Kan inte ha på jobbet (kör bb, solpuder och fyller i ögonbryn bara) för senast jag sminkade nig lite "mer" (ändå diskret) så trodde typ alla att jag varit ute och festat till 6 på morgonen och bara inte tvättat bort sminket innan jag gick till jobbet... Gjorde ögonfransförlängning en gång också, då fick jag också fest-kommentarer :p

Jag hade det orangea ovan när jag var nere på stan förut och handlade mat och var på apoteket ;)
Jag tror att det är en vanesak. Om människor inte är vana att se dig mer sminkad så reagerar de mer än om de har sett det lite då och då. Jag brukar oftare ha en ögonsminkning och nudeläppar dagtid än starkare läppfärger, men det är igen mest en vanesak.

På jobbet har jag antingen ingenting alls/bara mascara eller lite mjukare sminkning om jag jobbar kväll och har varit iväg på ngt på dagen. Jag jobbar i äldrevården så försöker hålla det lite diskret för det mesta ;)

Jag funderar på att färga ögonfransarna (kanske även brynen) men har aldrig gjort det förut. Nån här som gjort det och kan ge lite tips om märken och hur man ska göra. :)

Jag gör det i princip närhelst andan faller på! Jag kan gå i full sminkning till jobbet i äldrevården, likväl nästintill osminkad på stan/fest. :D
Jag pysslar ju med det bara för att jag tycker att det är så himla roligt, så när jag har tid och lust så kör jag på. :)

Den här tråden hade lyckats undgå mig innan jag startade min egen, så då testar jag väl här iställetrå.

Jag är, kort och gott och rakt på sak, ute efter:

- En vattenfast mascara som ger bra böj, men inte nödvändigtvis så mycket volym. Jag använder lösögonfransar och vill bara ha en stabil mascara på de naturliga fransarna för att få upp dem från ögat, s.a.s.

- En concealer för att i första hand dölja mörka toner under ögonen. Bör inte ha lätt för att bli kakig.

- En ljus mineralprimer som ffa slätar ut ojämnheter och som fungerar på blandhy/känslig men torr hy som lätt blir blank. Använder kompakt mineralfoundation över, kan tilläggas.

Jag tänker mig max cirka 250 kronor för mascaran och runt 400 för concealern respektive primern. Är det en riktig jäkla mirakelprimer gör det inget om priset är lite högre.
Några förslag baserade på egna erfarenheter? :)

First time ever...före/efter - bild utan och med smink...
wpid-20140811_120732.jpg

Före, rödflammig och allmänt "pluffsig".
Efter:
wpid-20140811_124800.jpg

Mina räddare i nöden är TBS "All-in-one"-produkter, de täcker och döljer det mesta utan att kännas "spacklat" eller överdrivet - dessutom otroligt prisvärda! :love:
Edit: tvekade lääääänge eftersom alla här är så sjukt snygga, men vafan...

senast jag sminkade nig lite "mer" (ändå diskret) så trodde typ alla att jag varit ute och festat till 6 på morgonen och bara inte tvättat bort sminket innan jag gick till jobbet... Gjorde ögonfransförlängning en gång också, då fick jag också fest-kommentarer :p

Jag har lätt sminkning på jobb (concealer och mascara typ) men i skola och till vardags kan jag fläska på med både ögonskugga, eyeliner och foundation.

De gånger jag gått helt utan så har jag fler än en gång fått frågan om jag är sjuk :p
Bussigt lixom!
Så hellre "har du varit på fest" än "du ser sleten/inte frisk ut" :wtf:

Tack...jag trodde att jag typ hade dödat tråden eller något...:(
Det i mitten har jag:
21902m_m_l.jpg

Det här är förresten min nya smink-kärlek! :D
Den tar bort mina röda pigment på ögonlocken, jämnarut hhuden runt ögonen och ger en intensivare färg på ögonskuggorna - som sedan sitter som berget:

24355m_m_l.jpg

Wow, vilka ögon, du berättar en hel historia med dem. :)

Jag skrev i den här tråden för ett tag sen och bad om lite tips, har blivit modigare och lekt lite med mitt smink, försökt att inte ha kraven att det ska bli perfekt utan försöker ha lite kul när jag tränar.
Mina försök inget att visa upp än så länge, kanske jag borde ta lite bilder så jag har nåt att jämföra med när jag börjar få lite mer teknik.

I förra veckan tog jag några självporträtt, tycker om att leka med olika fotoideer och jag hade väldigt roligt och blev riktigt nöjd med några av bilderna.
Det är inte direkt en sminkning man har till vardags. :)

10603911_10152414236504011_8667510318580174425_o.jpg

@whwycd Vad fint du sminkar dig :) Gillade också kulören på läppstiftet. Jag som redan suktar efter massor på TBS fick ju plötsligt en längre önskelista :D

@whwycd Vad fint du sminkar dig :) Gillade också kulören på läppstiftet. Jag som redan suktar efter massor på TBS fick ju plötsligt en längre önskelista :D
Eh...tack, tror jag :) Tell me about it! Det finns nog ingenting jag inte vill ha i sminkväg! :D
Köpte en eyeliner som är blandning mellan fast och flytande, love it! :banana:

Åh! Eyelinern från TBS med? Var det den som man kunde ha på brynen med?
Upptäckte att TBS släppt en serie med argan oil, jag måste ju ha duschkrämen och oljan NU typ :D :p

Gel eyeliner heter den :)
Ja, jag tror att man kan ha den till ögonbrynen också, men annars rekommenderar jag verkligen deras "brow and liner-kit" :)
23173m_m_l.jpg
23197m_m_l.jpg

Ögonbrynsskuggorna hittade Jag ingen bild på från hemsidan men det är i alla fall två nyanser av skuggor, en ljusare och en mörkare. De går också att använda som ögonskuggor :)

@whwycd Har TBS brow kit du nämner :D Love it!
Ah, precis den eyelinern jag menade! Funderade på att köpa den, *lägger till mer på önskelistan* :angel:
Har du luktat på deras Hallon-serie? Jag dör alltså så himelskt gott de luktade :love: Just nu är det jordgubb där ifrån i duschkräm i duschen!

Jaaa! :love:
Nu i sommar har jag kört på Fiji "vaddennuhette" men jag tror att det får bli Argan-serien nu i höst, jag ska kika lite mer på den. Bodybutter och hair/body oil har jag, testat oljan i hårtopparna och tyckte att det gav resultat :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka