Sminktråden II

Kör penna (på hela läppytan), puder och blottning sådär som en bör med i huvudsak prylar från Make Up Store.
Men tro fasen om jag inte hittade MUS Lip&Brow Primer bland min partners prylar... samt en Lipstick Sealer från samma plejs! Bara att prova och se om vi kan ta det hela up a level. :)
Håller tummarna ;)
Annars håller ju matta läppstift oftast bättre, vill jag inte ha matt läppar tar jag bara på liiiiite läppglans över. Skriv gärna här sen hur det fungerade med primer och lipstick sealern. Varit sugen på att prova dem!

Bombar lite mer bilder, verkligen fått något för massa färger på ögonen:D:p:o
tumblr_nrey4ePLqd1sq3bujo1_540.jpg

tumblr_nrey4ePLqd1sq3bujo2_1280.jpg

Jag vet inte om den här frågan hamnar i rätt tråd, det borde finnas en skönhetstråd :) Hursom. Har nån här provat en sån här rengöringsborste, typ clarisonic från kicks? Vad tycker ni om dom?

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, så stryp mig inte om dethär har tagits upp innan. Men är det någon som har provat maxfactors liptint? Vet inte riktigt hur man ska beskriva det, som en tuschpenna för läpparna? Jag är iaf helt frälst men har tappat bort min så bara väntar på lönen så ska jag nog köpa en i varje färg :love::love: kan verkligen tipsa om den om ni inte har provat!

Jag tänkte köpa några borstar och tar gärna emot tips. Har kikat på Sigma men skulle gärna komma lite billigare undan. :angel: Jag är ffa ute efter borstar till ögonskugga, då jag tycker att de verktyg jag har till övriga ansiktet fungerar bra. Jag har en blending borste och en hård sak som funkar bra att måla mer detaljerat med, men nåt mittemellan och en borste till eyeliner behöver jag. Och tips på bästa gellinern! :D

Puttar upp den här tråden! :)

Jag har fått upp ögonen för hur roligt det faktiskt är med smink när man lär sig lite mer och har bra grejer. Jag har sminkat mig lite hit och dit ganska länge men aldrig haft koll och bara gjort lite halvdant med billiga skitsaker :p Men nu i sommar köpte jag på mig lite bra smink (gick till Kicks och fick superbra hjälp av en duktig tjej där inför mitt bröllop) och insåg att det faktiskt är lite roligt :D Så nu övar jag på, längtar nästan tills nya terminen på universitetet börjar igen bara så att jag får anledning att sminka mig :o:angel: Hehe.

Min senaste sminkupptäckt är rouge, har aldrig förstått mig på det innan. Men det gör stor skillnad! Använder just nu Kicks baked blusher i färgen Honeymoon :) (lånad bild)
20140926_7.jpg

Okej, nu när Sephora finns i stan tog jag mig en snabbkik innan jag åkte hem från jobbet, men min hjärna var mos- så mycket! & så mycket nytt! Så hjälp, vad finns där som man måste ha och som inte finns någon annanstans??? :p

Köpte L'Oreals CC-cream idag, den som ska jämna ut lite röda hudtoner eller nått sånt fancy. Är det någon annan som har provat den? :)

Var på MUS idag och skulle köpa ny rouge och de har bytt förpackning :( gillade den runda, perfekt storlek men tydligen så går de sönder för lätt så därför bytte dem.
Finns de annan rouge som är likvärdig i mindre förpackning? den nya förpackningen är för stor tycker jag

Jag har den, tycker den funkar helt okej! :)
Ja jag har provat den ett tag nu och den funkar faktiskt, skitbra att bara slänga på ju när man bara ska ut en liten sväng! :) det enda är väl att jag blir så jäkla blank i ansiktet efter ett tag så jag får gå och pudra lite då och då :p

Håller tummarna ;)
Annars håller ju matta läppstift oftast bättre, vill jag inte ha matt läppar tar jag bara på liiiiite läppglans över. Skriv gärna här sen hur det fungerade med primer och lipstick sealern. Varit sugen på att prova dem!
IMG_20150907_164141.jpg

Tjipp!
Med det här paketet har det varit möjligt att faceplanta hotellets linneförråd utan visuella bevis. ;)
MakeUpStore all the way. Sealern sades på sina håll kunna orsaka en rektion likt överkänslighet för plumper o dyl, men jag klarade mig. Funkar utmärkt att dricka och äta utan spår på handverktyg eller glas.

Hittills meget nöjd!

Det kan vara så att jag fick lite feeling och nu väntar på att fem läppstift ska dimpa ner i brevlådan. Det kan även vara så att jag använder läppstift cirka aldrig. Men dom är ju fina att klappa på. Eller nåt.

Kan konstatera att jag älskar Make up stores läppstift, älskar ej Nyx. Älskar rött, älskar ej rosa. Jävla kul att hålla på att kladda iaf :D

@Linta När jag såg att du skrev NYX så måste jag dela med mig av två produkter från märket som jag testat ganska nyligen, som jag tyckte var förvånansvärt bra!

Den första produkten är Micro Brow Pencil i färgen Ash Brown, väldigt lättmålad och en färg som nog passar många. Jag själv önskar att den vore lite, lite mörkare, men håller ändå fast vid den för att det är en kall nyans. Bästa ögonbrynspennan jag testat, folk säger att det är en kopia av Anastasia Brow Wiz, men det kan jag inte uttala mig om.

Den andra produkten är HD Concealer i färgen Porcelain. Det jag gillar med den är för det första att det finns så ljusa nyanser, sedan så är den förvånansvärt täckande trots att konsistensen är så tunn. Kanske inte världens bästa hållbarhet, men banne mig ett bra budgetips.

Apropå NYX så älskar jag deras Butter gloss! :love: Hatar läppglans i vanliga fall men dessa är så himla krämiga och känns inte alls klibbiga på läpparna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 743
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka