Sminktråden II

Jag gör mitt inträde i den här tråden genom att meddela att jag köpt smink för 1800 kr på mindre än en månad:) Bland annat ögonskuggspaletten Meet Matt(e) Nude från theBalm, rouget Frat Boy från theBalm, minipaletten Autobalm Hawaii från theBalm (I see a pattern here...), NYX Highlight and Contour Pro Palette, lite smått och gott från Makeup Revolution, lite läppstift, lite småsaker som foundation och concealer och en del billigt (och dåligt) trams som jag antagligen inte kommer använda men köpte ändå pga billigt:up: Så nu ska jag bara finna tid att använda allt också.

Och apropå concealer igen då :D På grund av en riktigt bra rabattkod slog jag till på Clarins instant concealer och den är jättebra hittills! :)

Undrar om det är någon som har erfarenhet av smink från e.l.f? är det bra? och även om ni har tips på andra märken som är veganska? :)

Undrar om det är någon som har erfarenhet av smink från e.l.f? är det bra? och även om ni har tips på andra märken som är veganska? :)
Tycker att e.l.fs produkter varierar en del i kvalité! ÄLSKAR deras acne fighting foundation, den täcker bra, och sitter hela dagen utan att bli kakig. Tycker väldigt mycket om deras "cool bronzer", fin färg som är lätt att bygga upp. Däremot gillar jag inte deras concealer, den är lite för rinnig och täcker inte. Ögonskuggorna är helt okej. Men tycker absolut att du ska testa!

Isadoras läppstift Perfect Matte, någon som har? Kollade runt lite efter bra läppstift och enligt tester ska detta vara en mycket bra budgetvariant. Kan man tro att den sitter på plats?

Är på jakt efter ett "rött" läppstift som går i naturfärger, mer mot brunt, inte glansigt och inte skarpt. Mjuka, dova färger men ändå inte helt nude. Vill att det ska synas men vill inte ha rent brunt heller. Gillar vad jag ser av Isadoras Bare Bohemian!

Tycker att e.l.fs produkter varierar en del i kvalité! ÄLSKAR deras acne fighting foundation, den täcker bra, och sitter hela dagen utan att bli kakig. Tycker väldigt mycket om deras "cool bronzer", fin färg som är lätt att bygga upp. Däremot gillar jag inte deras concealer, den är lite för rinnig och täcker inte. Ögonskuggorna är helt okej. Men tycker absolut att du ska testa!

Tack för svar! Ja jag kan förstå att kvaliteten varierar, det är ju ganska billigt. Men ska absolut testa, gillar att det är veganskt.

Kan uppdatera att jag blev rekommenderad att köpa den här:

Generate.ashx

Helt sjukt bra verkligen! Bara att dutta på och sen dra över lite puder :up:. Vaknade i morse och såg för jävlig ut verkligen, blå och dan under ögonen, och det behövdes bara lite av den här och så var det helt borta. Så rekommenderar den varmt!

Mörka ringar har ju varit uppe, men hur trollar man bort påsar under ögonen?
Går det att dölja lite smidigt när man ser ut som värst? ;)

Isadoras läppstift Perfect Matte, någon som har? Kollade runt lite efter bra läppstift och enligt tester ska detta vara en mycket bra budgetvariant. Kan man tro att den sitter på plats?

Är på jakt efter ett "rött" läppstift som går i naturfärger, mer mot brunt, inte glansigt och inte skarpt. Mjuka, dova färger men ändå inte helt nude. Vill att det ska synas men vill inte ha rent brunt heller. Gillar vad jag ser av Isadoras Bare Bohemian!

Jag har haft ett som jag älskade! Tyvärr tappat bort det. :(

Edit

Här kommer bild!
Det sitter svinbra om jag grundar med läppenna!

@Sleepan Wow, helt fascinerande. Imorgon måste jag köpa läppenna + läppstift :D.

Gör't!
Red Carpet hette mitt tror jag.
Måste köpa ett nytt. Wääh.
Samt inhandla flera.

(Kommer få leva på gröt framöver. Tänkte bjuda sambon till Berlin, samt ska försöka finansiera ett halvt, dyrt bröllop och en resa till Nya Zeeland, innan sista november i år... Så, kanske inga nya läppstift då...)

(Kommer få leva på gröt framöver. Tänkte bjuda sambon till Berlin, samt ska försöka finansiera ett halvt, dyrt bröllop och en resa till Nya Zeeland, innan sista november i år... Så, kanske inga nya läppstift då...)
Boohoo :p

@Sleepan Berlin, bröllop och NZ före november låter GULD tycker jag. Hoppas du får ihop det! Är NZ tänkt som bröllopsresa?

@Sleepan Berlin, bröllop och NZ före november låter GULD tycker jag. Hoppas du får ihop det! Är NZ tänkt som bröllopsresa?

Hoppas jag också! Berlin är tänkt som sambons 30årspresent (där är väl bra, väl?) och ja, NZ som bröllopsresa! :)
Sambon har dock precis börjat nytt jobb, så om han har kvar det i november (konsult, 6 månader till att börja med) så vet jag inte ens om han har semester. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 952
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Rintränings- och utställningstråd