Sminktråden II

Skulle inte använda mig av en metallkam, känns så omständigt att få in varje frans på rätt sätt mellan tänderna.

Kanske vore en mascara-primer något? :)

Alltså hallå, jag måste tipsa er om Morphe Brushes :love:

Jag fick hem den här paletten igår (efter att ha sett videos på youtube om detta märket i ett års tid) och WOW vilken kvalite till det priset. Den här paletten kostar 299kr på en svensk sida (207 kr på beautybay) och innehåller 35 sjukt pigmenterade och krämiga skuggor. Jag vill bara ha fler paletter från dem, synd bara att jag har svårt att motivera behovet :p

Den heter 35T (taupe) och den ska jag ge mig på nu ikväll då vi ska ut :)

Denna fick jag också hem från makeup revolution, 3 highlighters för 119 kr som jag också ska sätta på prov ikväll!

Alltså hallå, jag måste tipsa er om Morphe Brushes :love:

Jag fick hem den här paletten igår (efter att ha sett videos på youtube om detta märket i ett års tid) och WOW vilken kvalite till det priset. Den här paletten kostar 299kr på en svensk sida (207 kr på beautybay) och innehåller 35 sjukt pigmenterade och krämiga skuggor. Jag vill bara ha fler paletter från dem, synd bara att jag har svårt att motivera behovet :p

Den heter 35T (taupe) och den ska jag ge mig på nu ikväll då vi ska ut :)

Denna fick jag också hem från makeup revolution, 3 highlighters för 119 kr som jag också ska sätta på prov ikväll!

Åh vilka fina färger :love:

Min valentines day look där jag använde paletten ovan! Gillar den skarpt :love:
Eller lite fusk, jag hade den igårkväll men det var vår valentines kan man säga ;). Och jag råkade somna i sminket, men ögonskuggan var on point även kl 10.30 i förmiddags, haha!

Min valentines day look där jag använde paletten ovan! Gillar den skarpt :love:
Eller lite fusk, jag hade den igårkväll men det var vår valentines kan man säga ;). Och jag råkade somna i sminket, men ögonskuggan var on point även kl 10.30 i förmiddags, haha!

Jättefint! Och älskar ditt rouge!

Jag blev sminkad på ett MAC event igår (WAY out of my comfort zone men stolt över mig själv som gjorde det!) där de promotade deras nya kollektion Flamingo Park. Hade världens ångest då jag satt "front row" och deras modeller var SÅ snygga, men blev nöjd med sminkningen de gjorde (fast den snygga sminkningen gjorde att mitt hår såg ännu risigare ut, så nu har jag mer ångest över mitt hår).

Kom hem med läppstiftet Viva Glam V och läppennan In Anticipation.

Har även köpt en massa drug store-läppstift (typ Loréal och Maybelline), men köpte även Too Faced's melted chihuahua som jag ser fram emot att testa!

Tar gärna emot tips på vad som kan vara värt att kika närmare på i USA :)

Jag blev sminkad på ett MAC event igår (WAY out of my comfort zone men stolt över mig själv som gjorde det!) där de promotade deras nya kollektion Flamingo Park. Hade världens ångest då jag satt "front row" och deras modeller var SÅ snygga, men blev nöjd med sminkningen de gjorde (fast den snygga sminkningen gjorde att mitt hår såg ännu risigare ut, så nu har jag mer ångest över mitt hår).

Kom hem med läppstiftet Viva Glam V och läppennan In Anticipation.

Har även köpt en massa drug store-läppstift (typ Loréal och Maybelline), men köpte även Too Faced's melted chihuahua som jag ser fram emot att testa!

Tar gärna emot tips på vad som kan vara värt att kika närmare på i USA :)
Åh vad kul det lät! Viva glam V är så fint :love:. Om jag åkte till USA skulle jag också gå loss på drugstore, milani, physichians formula och revlon tex som inte har så brett utbud för oss här hemma. Och om jag stannade länge skulle jag beställa grejer från colourpop och ta med hem, deras lippie sticks och skuggor verkar helt fantastiska (och billiga!). High end skulle jag köpa Lorac, deras PRO palettes är helt fantastiska, likaså PRO to go. Och tarte! Tartelette in Bloom palette ger mig seriösa cravings, går inte att få tag på i Sverige vad jag vet. Deras rouge och läpp-produkter ska vara jättebra också.

Ingen som ska till Sephora och kolla in Kat Von D:s makeup? Jag hade verkligen velat haffa eyelinern därifrån om den finns med... (hint hint ;) bor i helt fel del av landet...)

@nyponros Ååh Tartelette in bloom såg jättefin ut, den ska med hem :love: Du får hojta till om du cravingsen blir för stora och du vill att jag köper med en till dig, är här i nästan 3 veckor till :)

@pepp Löste det sig med eyelinern? :)

En bukefalist ska kika in på Sephora imorgon mest troligt, så håller tummarna!! :)

Nästa vecka får jag hem

s1177567-main-hero-300.jpg

Tack vare @harrylime , man måste ju bara älska bukefalos och dess människor :love:

Ska bli väldigt spännande att testa, jag har väldigt hängiga ögonlock :grin: och den enda eyelinern som funkar nu är Urban Decays 24/7 eyeliner, är dock inte överförtjust i den heller. Testat minst 10 andra och alla färgar av sig :(

Vad rekommenderar ni för ansiktskrämer? Jag använder typ aldrig något för ansiktet, men denna ökenluft gör mig väldigt torr (stor skillnad mot Dubais fukt som totally messed up my face). Annars har jag lite problemhy.

Funderar på:
  • Shiseido Ibuki Refinin Moisturier enriched
  • Lotus Youth Preserve Face Cream
  • Ole Henriksen Sheer Transformation
  • Glamglow THIRSTYMUD
  • Dior Hydra Life Pro-Youth Sorbet Creme

Någon som har någon erfarenhet av någon av dem?

Vad rekommenderar ni för ansiktskrämer? Jag använder typ aldrig något för ansiktet, men denna ökenluft gör mig väldigt torr (stor skillnad mot Dubais fukt som totally messed up my face). Annars har jag lite problemhy.

Funderar på:
  • Shiseido Ibuki Refinin Moisturier enriched
  • Lotus Youth Preserve Face Cream
  • Ole Henriksen Sheer Transformation
  • Glamglow THIRSTYMUD
  • Dior Hydra Life Pro-Youth Sorbet Creme

Någon som har någon erfarenhet av någon av dem?

Jag ber om ursäkt och svarar även fast jag inte använder nån av dessa!

Jag blir snustorr i ansiktet på vintern och använder Canoderm från Apoteket. Verkar inte påverka min hy överhuvudtaget, men den kanske inte är så känslig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 952
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka