Hörrni, jag har sådana foundationproblem just nu. Nån som har nåt bra förslag?
Var inne på Kicks för någon helg sedan och hade bestämt mig för att investera i en dyrare foundation, eftersom de hade 20% och min hy är katastrofdålig för tillfället. Ingen av de jag var sugen på passade i tonen (Estée Lauders Double Wear/Lancome 24h Tient Idole). ALLT är för mörkt eller för gultonat. Sen provade tjejen color id på mig och jag måste ha väldigt konstig hudton eller nåt, för de enda förslagen som kom upp var i princip BB creams och puderfoundations. Men jag vill ju ha en flytande som är ordentligt täckande!
Är lite inne på MAC pro longwear nu men har hört att många får sämre hy av den, så jag vet inte om jag vågar? Just nu kör jag fortfarande på min CC från Lumene men dels tycker jag inte att den sitter så bra längre och dels är även den nu för mörk.![]()
Min hy var en smärre katastrof ett tag och jag fick då rådet att prova Clarins Everlasting Foundation (105 nude) älskar den och köpt den ett par ggr nu
Vad gäller MAC så provade jag också deras, min hy blev grådassig och hemsk. Så jag blev superbesviken av resultatet när den varit så hypad