Sminktråden II

Inte testat med väntar med spänning på svar! Jag kan absolut behöva sånt.
Tycker alla solskydd täpper till så. Även dyra modeller för ansiktet.

Har hört mycket gott om Paulas Choice, så jag hoppas att den ska fungera. Kör deras AHA nu och den känns jättefin. :love:

Ska ju jobba ute hela sommaren med hästdjur. Jag har ju alltid keps på mig, men det räcker inte alltid!

Har hört mycket gott om Paulas Choice, så jag hoppas att den ska fungera. Kör deras AHA nu och den känns jättefin. :love:

Ska ju jobba ute hela sommaren med hästdjur. Jag har ju alltid keps på mig, men det räcker inte alltid!

Jag har Dermalogicas Solar Defence Booster med spf 30 som jag brukar ha när jag måste göra sånt. Med keps tror jag det skulle räcka tom för mig.
Tyvärr har jag ju sällan kommit ihåg kepsen.. ;)

Den är den minst äckliga av solskydd jag testat.
Utöver en vanlig spray för hela kroppen som är spf 50. Den tyckte jag var helt ok att ha i ansiktet med faktiskt. På samma nivå minst som Dermalogicas.
Ska kolla vad den heter och om det går att få tag på i eller från Sverige. Lite för trött ikväll bara. :)

Jag har Dermalogicas Solar Defence Booster med spf 30 som jag brukar ha när jag måste göra sånt. Med keps tror jag det skulle räcka tom för mig.
Tyvärr har jag ju sällan kommit ihåg kepsen.. ;)

Den är den minst äckliga av solskydd jag testat.
Utöver en vanlig spray för hela kroppen som är spf 50. Den tyckte jag var helt ok att ha i ansiktet med faktiskt. På samma nivå minst som Dermalogicas.
Ska kolla vad den heter och om det går att få tag på i eller från Sverige. Lite för trött ikväll bara. :)

För mig räcker inte 30, jag är vit som ett lakan och så AHA och BHA på det! Tänkte prova spraytan så att man kan gå i shorts. :rofl:

Kolla gärna vad den heter, behöver en spray för kroppen med!

För mig räcker inte 30, jag är vit som ett lakan och så AHA och BHA på det! Tänkte prova spraytan så att man kan gå i shorts. :rofl:

Kolla gärna vad den heter, behöver en spray för kroppen med!

Faktiskt så upplever jag att jag bränner mig mindre om jag har haft brunutansol.
Det sägs ju att det inte ska skydda. Så det går ju emot vad jag fått lära mig.
Men jag är iaf övertygad.
Vet bekand med vitiligo som använt BUS för att slippa de brännskador hon annars fick av lite vistelse i sol(med solskydd). Med BUS slapp hon skala bort brända sjok..

Så jag vet inte om du bör analysera det närmre genom egenstudier. ;)
Men ev kan det kanske funka för dig med. Dont know..

Faktiskt så upplever jag att jag bränner mig mindre om jag har haft brunutansol.
Det sägs ju att det inte ska skydda. Så det går ju emot vad jag fått lära mig.
Men jag är iaf övertygad.
Vet bekand med vitiligo som använt BUS för att slippa de brännskador hon annars fick av lite vistelse i sol(med solskydd). Med BUS slapp hon skala bort brända sjok..

Så jag vet inte om du bör analysera det närmre genom egenstudier. ;)
Men ev kan det kanske funka för dig med. Dont know..

Jag vill mest undvika solen så att jag slipper få mer rynkor. :angel:

Har aldrig provat brun utan sol, lär inte bli snyggt och jag ska hålla på själv. Tänkte gå och låta någon annan spraya mig lär se ut som en helt annan person. :o

Har ni sett att Kicks ska börja sälja Urban Decay produkter?

Den här tråden har definitivt dåligt inflytande på mig, igår fick jag uppgradera sminkväskan till den här:

upptacka-necessar-rosa__0125041_PE282291_S4.JPG

(Bild lånad från IKEA)

Grymt praktiskt eftersom den har en stålram. Och lite ovant för mig som alltid haft endast mascara och typ 3 ögonskuggor att variera mig mellan. :p
Men på sista tiden har det hänt grejor!

@Pilot

De har redan börjat med UD, finns på hemsidan :)
Toppen tycker jag!

Angående Maria Nila så har jag color refresh i golden blonde och jag älskar den, mycket bättre än revlons version.
Den tar bara på färgat hår dock, iaf på mig. Jag har haft schampo och balsam från dem, true soft tror jag, men det tålde inte min hårbotten som är lite knas. Men jag vet många som gillar dem! Styling har jag aldrig prövat från dem.

Har ni några tips på bra cc-cream/foundation/concealer till superblek hy? Tycker allt blir gulaktigt på mig.. :meh:

Även tips på transparent mattande puder önskas! :)

Har ni några tips på bra cc-cream/foundation/concealer till superblek hy? Tycker allt blir gulaktigt på mig.. :meh:

Om nu det mesta blir gult på dig gissar jag på att du har kall underton i huden, därför blir produkter med neutral ton för gula för dig.
Har du testat Loreal true match i rose ivory? Den är gjort för ljushy med kall underton :)
BB och CC krämer kommer ju oftast i Light/medium eller dark versioner och är neutrala i tonen. Så där har jag tyvärr inget bra tips, tycker de flesta är super mörka också, har light i mina och då är jag ändå inte super blek.

Syrran köpte jag Lumenes blur foundation till, hon tycker den är lite kall i tonen för henne, men den är inte för mörk. Hon har färgen ivory i den. Annars så är ju make up stores foundation i färgen Milk riktigt ljus.

Om du vill ha ett prisvärt transparent puder rekommenderar jag Kicks egna lösa puder. Jätte nöjd med det! Annars älskar jag make up stores lösa puder, men de kostar ju lite mer :)

Om nu det mesta blir gult på dig gissar jag på att du har kall underton i huden, därför blir produkter med neutral ton för gula för dig.
Har du testat Loreal true match i rose ivory? Den är gjort för ljushy med kall underton :)
BB och CC krämer kommer ju oftast i Light/medium eller dark versioner och är neutrala i tonen. Så där har jag tyvärr inget bra tips, tycker de flesta är super mörka också, har light i mina och då är jag ändå inte super blek.

Syrran köpte jag Lumenes blur foundation till, hon tycker den är lite kall i tonen för henne, men den är inte för mörk. Hon har färgen ivory i den. Annars så är ju make up stores foundation i färgen Milk riktigt ljus.

Om du vill ha ett prisvärt transparent puder rekommenderar jag Kicks egna lösa puder. Jätte nöjd med det! Annars älskar jag make up stores lösa puder, men de kostar ju lite mer :)

Tack för svaren! :love:

Aah, har lagt en alldeles för stor order på eleven.se nu. Blev babyfoot, hårfärg, colour refresh från maria nila, läppstift (försöker FÖRGÄVES att hitta den perfekta vardagsfärgen) och läppglans :o

Aah, har lagt en alldeles för stor order på eleven.se nu. Blev babyfoot, hårfärg, colour refresh från maria nila, läppstift (försöker FÖRGÄVES att hitta den perfekta vardagsfärgen) och läppglans :o

Hoppas du lyckas träffa rätt på din beställning nu då!

Jag har hittat det perfekta läppstiftet för mig, MEEEEEN så är det limited.... min make up store butik råkade ha ett kvar på lagret av en ren slump. Så jag försöker desperat hitta något liknande. Bara LITE irriterande att jag skulle fastna för något de inte säljer längre :D

@NotlikeI tack! Det är svåra saker det där, det rätta läppstiftet. Men vi får vara varandras stöd :D

Jag la en beställning på hqhair nyss :angel:

Jag ÄLSKAR Nars läppstift, och tror att den här (catfight) kan bli såå fin i vår :love:
catfight.jpg

Sen passade jag även på att utöka borstsamlingen med RT sculpting brush och foundation brush:
14-pp-0164-dgr12_sculpting-full.jpg

RTE-01402-3.jpg

Först och främst! Vad söker du i en foundation? Täckning, lyster, matta ned huden, naturlig, perfekt finish? Ja you get the point och sen vad har du för hudtyp, blir din hud lätt torr eller fet?
Blir svårt att tipsa om någon utan den grundläggande informationen :D

Om du vill ha en bra mascara men kanske inte lägga ut 2-300 på en så kör på Maybellins mascaror, sällan någon av deras gjort mig besviken och många säger det samma :) Annars gillar jag Make up stores mascara i färgen "Aubergine", den ser inte lila ut på fransarna utan de upplevs svarta men ger ändå ett mjukare intryck. Min absoluta favorit mascara till vardags som jag inte skulle vilja leva utan! Sepererar, ger lagom med volym (ska jag ha VAVAWOM volym så blir det lösögonfransar, tycker det ser för klumpigt ut med mascara till det) och längd. Den är värd varje öre!

När det kommer till rouger som är jag helt såld på Nars rouger. Har nu 7 stycken och ingen har gjort mig besviken. Deras bästsäljare är färgen "orgasm" och det är väldigt få den inte ser fin ut på! Speciellt passar den nu när det börjar går mot våren och på sommaren. Enligt mig super värda pengarna, har faktiskt gjort mig av med alla andra rouger jag hade. Hört att sleeks rouger annars ska vara bra (nöjd med ögonskuggor, highlighter mm från det märket) och de ska ha en som liknar Nars "orgasm" så vill man spara en slant kanske man ska kolla in dem :)

När det kommer till läppglans tycker jag om Nyx, Nars eller smashbox. Diors läppglans bra, men köper hellre ett från märkena jag precis nämnde :)

Tack för kanon bra info!:D vart tusan köper jag Nars smink?:o Har letat men hittar ingen svensk sida. Vill ha nars rouge orgasm och deras läppglans, men vet inte vilken färg, är orgasm och turkish delight bra? Sen funderar jag på deras bronzing (laguna?) men vet inte riktigt hur och när man använder det? Läste en recension att den verkligen rekommenderades:) Apropå min hud, den är fet och blir lätt glansig:( Vill ha en foundation som täcker mina porer, men vill inte att det skall "skrika" foundation om mig. Utan jag vill att min hud skall se jämn o fin ut:D

Är det någon utav er som har provat macadamia produkter? Mitt hår skriker på hjälp (torrt o stramt), har hört att macadamia skall vara bra.

Imac/ som aldrig hört talas om Nars smink innan:angel:

@imac www.hqhair.com säljer nars, de har ofta bra erbjudanden (10 - 25 % off) och det är brittiskt så det är ingen tull. Och så är det rätt snabb frakt :)

edit: nu har de t ex 10 % off om man använder rabattkoden PAYDAY10 :D

Tack för kanon bra info!:D vart tusan köper jag Nars smink?:o Har letat men hittar ingen svensk sida. Vill ha nars rouge orgasm och deras läppglans, men vet inte vilken färg, är orgasm och turkish delight bra? Sen funderar jag på deras bronzing (laguna?) men vet inte riktigt hur och när man använder det? Läste en recension att den verkligen rekommenderades:) Apropå min hud, den är fet och blir lätt glansig:( Vill ha en foundation som täcker mina porer, men vill inte att det skall "skrika" foundation om mig. Utan jag vill att min hud skall se jämn o fin ut:D

Är det någon utav er som har provat macadamia produkter? Mitt hår skriker på hjälp (torrt o stramt), har hört att macadamia skall vara bra.

Imac/ som aldrig hört talas om Nars smink innan:angel:

Finns tyvärr ingen svensk sida, men ska gå att köpa i sephora butiker i sverige :) om man har en sådan nära. Annars blir det att beställa. Har orgasm som läpppglans också och det är super fint :love:

För din hud som lätt blir glansig skulle jag investerat i en ned mattande primer först och främst! och där har jag faktiskt inget bra tips då jag själv är på jakt efter en, den som har varit bäst hitentills är en nars primer, men min plånbok gråter över mina dyra val. Hittade en som var snarlik från Estée Lauder, men då kan det ju kvitta eftersom båda är dyra!

Foundation för fet hy har jag tyvärr inte så bra koll på då jag själv mest är torr (dock börjat bli fetare i hyn senaste halvåret? därför jag letar primer som kan hjälpa mig med det då det blir för dyrt att slänga alla foundations jag har nu)

True match är dock en klar favorit nu när jag blivit fetare i hyn, men med den så blir det ju mer täckning. Har man en blötad makeupsvamp så hjälper det dock att göra den lite mindre täckande :)

Någon som har tips på en bra primer som mattar ned hyn och som inte gör stora hål i plånboken :angel:??

Vet att det här har varit uppe tidigare men..
Jag behöver ngt som får sminket att hålla bättre! Tycker det rinner av på bara några timmar ibland, så har det inte varit förut..

Jag använder primer, har en billigare variant från Kicks. Läge att byta till ngn bättre? Tips?
Framförallt funderar jag på att köpa sån fixing/setting spray. Men vilket märke och sort ska man ha?

Jag blir lite oljig och så liksom är det blankt och borta, både foundation och ögonskuggan.

Jag har en CC-Cream från Biodroga som jag tycker om. Jag har haft den även då jag varit liljevit i ansiktet. Oftast har jag brunutansol. Men den funkade tom då jag var som blekast och utan brunutansol.

Jag tror det går att beställa prover från Skincity på den. Det kanske kan vara värt det om du har svårt att hitta något i butik.

Jag behöver ngt som får sminket att hålla bättre! Tycker det rinner av på bara några timmar ibland, så har det inte varit förut..

Jag använder primer, har en billigare variant från Kicks. Läge att byta till ngn bättre? Tips?
Framförallt funderar jag på att köpa sån fixing/setting spray. Men vilket märke och sort ska man ha?

Jag blir lite oljig och så liksom är det blankt och borta, både foundation och ögonskuggan.

Jag har köpt både primer och setting spray från Make up revolution, men inte hunnit få dem ännu. Kan återkomma med vad jag tycker så fort jag provat. Hoppas de ligger i lådan idag :D

Tror absolut primer kan hjälpa dig.

Jag har däremot torr hud själv och är inte helt insatt i vilka som är bra om man har oljig hud. Men vet att de av mina vänner som har sån hud upplever att primer hjälper mkt.

Jag har Smashbox primer som ger fukt. Den gillar jag till min hud! Men de har ju fler olika. Har för mig att jag hört gott om deras andra primers med, av folk med annan hud.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 731
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?