Först och främst! Vad söker du i en foundation? Täckning, lyster, matta ned huden, naturlig, perfekt finish? Ja you get the point och sen vad har du för hudtyp, blir din hud lätt torr eller fet?
Blir svårt att tipsa om någon utan den grundläggande informationen
Om du vill ha en bra mascara men kanske inte lägga ut 2-300 på en så kör på Maybellins mascaror, sällan någon av deras gjort mig besviken och många säger det samma

Annars gillar jag Make up stores mascara i färgen "Aubergine", den ser inte lila ut på fransarna utan de upplevs svarta men ger ändå ett mjukare intryck. Min absoluta favorit mascara till vardags som jag inte skulle vilja leva utan! Sepererar, ger lagom med volym (ska jag ha VAVAWOM volym så blir det lösögonfransar, tycker det ser för klumpigt ut med mascara till det) och längd. Den är värd varje öre!
När det kommer till rouger som är jag helt såld på Nars rouger. Har nu 7 stycken och ingen har gjort mig besviken. Deras bästsäljare är färgen "orgasm" och det är väldigt få den inte ser fin ut på! Speciellt passar den nu när det börjar går mot våren och på sommaren. Enligt mig super värda pengarna, har faktiskt gjort mig av med alla andra rouger jag hade. Hört att sleeks rouger annars ska vara bra (nöjd med ögonskuggor, highlighter mm från det märket) och de ska ha en som liknar Nars "orgasm" så vill man spara en slant kanske man ska kolla in dem
När det kommer till läppglans tycker jag om Nyx, Nars eller smashbox. Diors läppglans bra, men köper hellre ett från märkena jag precis nämnde