Sminktråden II

Nu gör jag en bold move här och bestämmer att man får dela med sig av parfymer i den här tråden :p

Jag inköpte en liten parfym idag, Si Belle av See by Chloe:
o.30723.jpg

Den känns väldigt blommig och vårig, jag gillar den jättemycket! Men tycker att flaskan är ful :o

Tack vare denna tråden hittade jag in på http://www.makeuprevolutionstore.com ... Och nu har jag suttit bra länge med beslutsångest över ögonskuggepaletterna! Det finns ju så många fina, och jag kan verkligen inte bestämma mig.. Jag har inte behov av mer än en, men det vore ju kul med mycket variationsmöjlighet ändå. Vanligtvis passar jag bäst i guldfärgade och mer neutrala toner, men funderar på om det kan vara kul med lite häftigare färger också? Såg att de har 100 shades paletten på extrapris, men den ser väldigt stor ut..? Kul färgutbud dock. Meeen om någon orkade läsa detta och kanske rentav har något att säga om MUR-paletterna så ber jag ödmjukast om hjälp att ta mig ur min beslutsångest :angel: Några fler produkter som rekommenderas därifrån när man ändå är igång?

@dotzie jag har 3 stycken olika Iconic-paletter som jag är väldigt nöjd med :) Är även nöjd med deras blush som är replicas på Too Faced's, kommer inte ihåg vad de heter men de ser ut så här:

toofacedsweetheartsperfectflushblush_1_gl.jpg

@nyponros har också köpt några saker därifrån :)

Är det någon här som har ett bra tips på läppstift eller annat för en person med mörka läppar? Vet att man kan använda foundation för att tona ner, men om man bara vill kleta på något lite snabbt..? Min egen läppfärg förstärker liksom det jag tar på, så ett ljusrosa läppglans kan bli starkt rosa/rött och se förjävligt ut...

@Jaulgreis Iconic-paletterna verkar ju ha fått mycket positiv respons (eller ja, typ alla MUR-paletterna verkar ju vara rätt bra för priset :p). Tycker Flawless-paletten ser riktigt fin ut, men kanske att det får bli en med lite mer färg också.. eller så låter jag bli och ser det som en anledning att beställa mer grejer därifrån senare :angel: Söta hjärtformade askar! men kan man bli för gammal för sånt? :o

Jag köpte en foundation från Pure Stockholm igår.

20110318_pure-74221.jpg

Jag tycker verkligen om produkten, men FETDISS till att de har en medlemsklubb som det kostar 100 kronor att gå med i.
Hon som hjälpte mig (i butiken på Mäster Samuelsgatan) kändes dessutom otroligt okunnig och var väldigt jobbig. Jag överdriver inte när jag säger att hon frågade mig över 10 gånger om jag behövde något mer (vet inte om de jobbar för provision??). Hade gått därifrån om det inte hade varit för att jag ska vara i Visby under kommande säsong och åker nu i helgen.

Alltså att fråga om kunden behöver något mer, det ÄR service. Men att göra det över 10 gånger är bara osmakligt, "behöver du något mer?" (för sjätte gången!) "NEJ" "men du kanske behöver en ögonbrynspenna för 55 kronor"... Sen så höll hon på och sa "och den här produkten här borta tycker jag verkligen att du ska ha! Och den där bronzern med!" när jag höll på att slå in koden till mitt kort. Alltså GRRR ville bara smälla till henne!!

Har haft Glossybox ett år och ledsnar på det nu... Så synd LipFactory la ner. Är det nån som provat Elegantbox? kostar ju lite mer men får man mer?

Jag köpte en foundation från Pure Stockholm igår.

20110318_pure-74221.jpg

Jag tycker verkligen om produkten, men FETDISS till att de har en medlemsklubb som det kostar 100 kronor att gå med i.
Hon som hjälpte mig (i butiken på Mäster Samuelsgatan) kändes dessutom otroligt okunnig och var väldigt jobbig. Jag överdriver inte när jag säger att hon frågade mig över 10 gånger om jag behövde något mer (vet inte om de jobbar för provision??). Hade gått därifrån om det inte hade varit för att jag ska vara i Visby under kommande säsong och åker nu i helgen.

Alltså att fråga om kunden behöver något mer, det ÄR service. Men att göra det över 10 gånger är bara osmakligt, "behöver du något mer?" (för sjätte gången!) "NEJ" "men du kanske behöver en ögonbrynspenna för 55 kronor"... Sen så höll hon på och sa "och den här produkten här borta tycker jag verkligen att du ska ha! Och den där bronzern med!" när jag höll på att slå in koden till mitt kort. Alltså GRRR ville bara smälla till henne!!

Åh snälla söta rara, kan du lägga ut inci på denna? Letar foundation med ljus och lykta och allt innehåller silicon/paraffin eller är för mörk... :-(

@NotlikeI Alltid så grymt imponerad av dina sminkningar, så duktig du är! Särskilt fäst är jag vid dina ögonbryn :angel: Hur fyller du i dem egentligen, och med vad? De ser så naturliga ut men samtidigt så markerade!

@NotlikeI Alltid så grymt imponerad av dina sminkningar, så duktig du är! Särskilt fäst är jag vid dina ögonbryn :angel: Hur fyller du i dem egentligen, och med vad? De ser så naturliga ut men samtidigt så markerade!
Tack :o:D Jag använder hm's billiga ögonbrynskuggor (den ljusaste av dem främst) i främsta delen av brynet, självaste "bågen" och "vingen" av ögonbrynet använder jag en ögonbrynspenna från viva la diva, väldigt prisvärd! Mycket bättre än andra i samma prisklass :) sen tar jag kicks eyebrow wax penna över för att hålla stråna på plats och borstar igenom brynen så de blir som jag vill ha dem, eller så använder jag lumenes ögonbryns gel. Klipper även mina bryns så stråna inte blir så långa och bångstyriga :D;)

Tack :o:D Jag använder hm's billiga ögonbrynskuggor (den ljusaste av dem främst) i främsta delen av brynet, självaste "bågen" och "vingen" av ögonbrynet använder jag en ögonbrynspenna från viva la diva, väldigt prisvärd! Mycket bättre än andra i samma prisklass :) sen tar jag kicks eyebrow wax penna över för att hålla stråna på plats och borstar igenom brynen så de blir som jag vill ha dem, eller så använder jag lumenes ögonbryns gel. Klipper även mina bryns så stråna inte blir så långa och bångstyriga :D;)

Shit, låg en hel vetenskap bakom :D Grymt att få till ett så naturligt och snyggt resultat tycker jag!

Shit, låg en hel vetenskap bakom :D Grymt att få till ett så naturligt och snyggt resultat tycker jag!
Hahaha beror väl på vad men jämför med, tar inte så lång tid när man väl vet exakt hur man ska göra ;) Tyvärr är jag inte född med naturligt perfekta bryn, så då får man fuska till det lite:angel: gillar den mer naturliga looken, avskyr verkligen "instagram ögonbrynen" på mig själv, har redan rätt hårda drag (lite mindre hårda nu när jag gått upp massor :angel:) så ser halvt galen ut i mörka super perfekta bryn.

Går Kat Von D:s inkliners överhuvudtaget att få tag i här i Sverige? :cry: Jag suktar så mycket!

Har extremt mycket hooded eyes (funderar på att operera när pengar finns) och dessa verkar ju underbara :love: använder nu Urban Decays 24/7 waterproof eyeliner, men hade varit kul att testa nån ny!

På tal om hooded eyes... Finns det några mirakelknep för att få skuggor att sitta som berget? Jag har egentligen inte upplevt det som ett problem förrän nu då jag börjat använda skuggor mer frekvent, men ser ju helst att de sitter kvar utan att gå upp å gömma sig i 'creasen' efter bara ett par timmar.. Har tendens till hooded eyes, och kanske också att ögonlocken blir lite oljiga ibland - så hur kan man lösa det?

På tal om hooded eyes... Finns det några mirakelknep för att få skuggor att sitta som berget? Jag har egentligen inte upplevt det som ett problem förrän nu då jag börjat använda skuggor mer frekvent, men ser ju helst att de sitter kvar utan att gå upp å gömma sig i 'creasen' efter bara ett par timmar.. Har tendens till hooded eyes, och kanske också att ögonlocken blir lite oljiga ibland - så hur kan man lösa det?

Har förvisso mer djupt sittande ögon än "hooded eyes" (fast det lär ju kommer med tiden när huden börjar ge efter ;) ) och det som hjälper mig är primer (urban decays) samt att pudra före skuggorna, då helst med ett puder som är speciellt gjort för att absorbera olja. Sen avsluta med settingspray.
Då blir det inte att skuggan på locket färgar av sig "uppe i creasen" eller att det allmänt glider runt.
Nu har jag turen att mina ögonlock inte är oljiga alls till vardags, utan bara när det blir riktigt varmt ute. Då blir hela mitt ansikte glansigt och oljigt :P

Har haft Glossybox ett år och ledsnar på det nu... Så synd LipFactory la ner. Är det nån som provat Elegantbox? kostar ju lite mer men får man mer?

@busigdemon Nä, det har jag inte men blev intresserad när du skrev här.

Kollade in hemsidan och tänkte "jag testar". Dock fanns det bara på faktura istället för kortbetalning per månad som Glossybox.
Det gjorde att jag kontaktade dem och frågade när, eller om, de tänkte börja på det och att det var det som hindrade mig att starta en prenumeration i dagsläget.

Det var alltså 6:e maj när jag läste ditt inlägg och jag har ännu inte fått svar. Kan man anta att kundservicen inte är lika bra och kanske reflekterar det boxarna också?

Vilken är marknadens mest täckande concleaner? Är extremt blå under ögonen och den jag har idag täcker inte tillräckligt bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka