Sminktråden II

På tal om bra Nyxprodukter kan jag tillägga att jag är supernöjd med min Doll eye mascara och the curve liner. Alltså sådär vansinnigt galet supernöjd :up:

Någon som har Smashbox Blush Rush?
Tittade på den för några veckor sedan, men bestämde mig för att vänta med att köpa den.
Nu finns den inte på mitt närmsta Kicks. :banghead:
Funderar därför på att beställa den online istället, men såklart kommer jag inte ihåg vilken nyans (därav :banghead:). Så undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mig.
Färgerna jag undrar om Chiffon eller Paradise. Den ska vara lite mer aprikos- hållet snarare än åt det rosa hållet. Men jag är rätt ljus i hyn samtidigt som jag inte klarar av ljust de rosa tonerna.

Har såklart googlat mig blå, men blir osäker på om bilderna visar rätt, så jag velar.

Nån som vet vars jag kan hitta NYX produkter online? Utan tull :)
Är ute efter Nyx matte liquid eyeliner!

Nån som vet vars jag kan hitta NYX produkter online? Utan tull :)
Är ute efter Nyx matte liquid eyeliner!
vet inte om det är tull på det eller inte, men jag har sett att cocopanda har NYX produkter :) (blev väldigt osäker på om man får skriva ut sidnamn sådär??)

De hade massor, men verkar inte ha just den eyelinern :(
Åh vad synd :( är det ett bra märke annars? Har inte så mycket erfarenhet av olika märken utöver vad dom säljer i butikerna här :o

______

Jag funderar på contoure paletten från Beauty UK, är det någon som har erfarenhet av den? Såg att den var nedsatt i pris och är kanske värd att prova?

De hade massor, men verkar inte ha just den eyelinern :(
Eleven har nyx :). Även jfr.se som bör vara pålitlig eftersom nyxcosmetics.se (som just stängt sin hemsida) hänvisar dit. Jag litar inte på cocopanda, har hört folk som fått falska produkter därifrån och de är inte auktoriserade återförsäljare så jag håller mig undan den sidan.

Åh vad synd :( är det ett bra märke annars? Har inte så mycket erfarenhet av olika märken utöver vad dom säljer i butikerna här :o

______

Jag funderar på contoure paletten från Beauty UK, är det någon som har erfarenhet av den? Såg att den var nedsatt i pris och är kanske värd att prova?
Nyx är ett jättebra budgetmärke! Bland de bättre på marknaden skulle jag säga. Deras butter glosses och lipliners är några av mina favoriter, och deras nyare prismatics eyeshadows är underbara. Rougen är också toppen och jag har hört väldigt bra om deras contourkit.

Eleven har nyx :). Även jfr.se som bör vara pålitlig eftersom nyxcosmetics.se (som just stängt sin hemsida) hänvisar dit. Jag litar inte på cocopanda, har hört folk som fått falska produkter därifrån och de är inte auktoriserade återförsäljare så jag håller mig undan den sidan.

Visst gick det att beställa från Nyxs hemsida innan dess väl? Kände mig gammal och gaggig igår när jag hade tänkt svara @pepp att det gick att beställa från deras egen sida och att jag själv gjort det i somras, men när jag skulle dubbelkolla så gick det ju inte längre.

@nyponros jag följer ju dig lite i smyg på instagram för du har ingen aning om vem jag är. haha! Men måste säga att du är sjukt grym på att sminka! :love: Fick Naked Smoky paletten i julklapp (TYP VÄRLDENS BÄSTA JULKLAPP!!!!), visst har du den också?
De bilderna du la upp nu, kan du inte skriva vilka skuggor du använt? :)

Visst gick det att beställa från Nyxs hemsida innan dess väl? Kände mig gammal och gaggig igår när jag hade tänkt svara @pepp att det gick att beställa från deras egen sida och att jag själv gjort det i somras, men när jag skulle dubbelkolla så gick det ju inte längre.

Ja nyx hade egen hemsida fram tills för någon vecka sedan då de sålde ut sitt lager och stängde ner... Tråkigt! (ännu tråkigare att jag missade utförsäljningen med 40% på hela sortimentet sista dagen fast jag visste om den). Jag antar att den inte gick så bra som de trodde när nyx redan har flertalet återförsäljare på svenska sidor :)

@nyponros jag följer ju dig lite i smyg på instagram för du har ingen aning om vem jag är. haha! Men måste säga att du är sjukt grym på att sminka! :love: Fick Naked Smoky paletten i julklapp (TYP VÄRLDENS BÄSTA JULKLAPP!!!!), visst har du den också?
De bilderna du la upp nu, kan du inte skriva vilka skuggor du använt? :)

Men åh tack! Vad gullig du är :). Vem är du på insta då? :D

Nu ska jag ju minnas detta också men jag använde combust som transition shade, whiskey och password som crease colour och black market för att starta upp det riktigt smokey-iga :D. High som inner corner highlight. Sen använde jag även denna paletten från Isadora som finns på bla Nelly:

223500-8539_1

Och den gjorde ärligt talat ett lika bra jobb, färg nummer 3 och 5 hade jag mitt på ögonlocket och den svarta i yttre v-et. Den första fick vara brow bone highlight. Den hade lite mer fallout bara, men jag tejpade ögonen innan och gjorde under eye concealern när jag var klar med sminket. Använde den också för att den var lättare att ha med sig i partyväskan och jag gjorde sminket redan vid 1 på eftermiddagen, tänkte säkra för eventuella touch ups :D. Det behövdes dock inte, sminket var intakt när jag kom hem 4 på morgonen.

Men åh tack! Vad gullig du är :). Vem är du på insta då? :D

Nu ska jag ju minnas detta också men jag använde combust som transition shade, whiskey och password som crease colour och black market för att starta upp det riktigt smokey-iga :D. High som inner corner highlight. Sen använde jag även denna paletten från Isadora som finns på bla Nelly:

223500-8539_1

Och den gjorde ärligt talat ett lika bra jobb, färg nummer 3 och 5 hade jag mitt på ögonlocket och den svarta i yttre v-et. Den första fick vara brow bone highlight. Den hade lite mer fallout bara, men jag tejpade ögonen innan och gjorde under eye concealern när jag var klar med sminket. Använde den också för att den var lättare att ha med sig i partyväskan och jag gjorde sminket redan vid 1 på eftermiddagen, tänkte säkra för eventuella touch ups :D. Det behövdes dock inte, sminket var intakt när jag kom hem 4 på morgonen.

Åh tack! Älskar min palett men har inte riktigt haft tid att exprimentera pga tentaperiod.. Men ska prova dina förslag :D Alla skuggor i Smoky är ju :love::love::love::love::love::love: Lämnar en kommentar på insta så vet du vem jag är ;)

När tråden ändå är uppe - vad använder ni för concealer? Måste ha en ny då min nuvarande från L'Oréal inte alls funkar så bra.

När tråden ändå är uppe - vad använder ni för concealer? Måste ha en ny då min nuvarande från L'Oréal inte alls funkar så bra.
Jag använder maybelline fit me, har foundation, puder och concealer i den serien. Har inte haft just concealern så länge och har inte behövt använda den så mycket men är nöjd med den än så länge :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 932
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31