Sminktråden II

Jag anropar sminkgudarna, exempelvis @nyponros ! :D

Jag behöver nånting för att ha under ögonen, är typ konstant mörk under ögonen :(. Vad heter det man ska köpa? Jag kan inte välja själv men kan nån tipsa om typ en bra affär jag kan gå till och få hjälp? Vad bör man tänka på?

Precis. Säger bara slurp :D

Måste rekommendera Paulas Coice Clinical ultra rich moisturizer. Jag brukar vara så torr att min hy börjar flagna och spricka! Men med den här så blir min hy nästan fet istället och jag kan bara använda den varannan dag för att få balans. :)

Jag anropar sminkgudarna, exempelvis @nyponros ! :D

Jag behöver nånting för att ha under ögonen, är typ konstant mörk under ögonen :(. Vad heter det man ska köpa? Jag kan inte välja själv men kan nån tipsa om typ en bra affär jag kan gå till och få hjälp? Vad bör man tänka på?

Concealer!

Jag har tidigare använt MUS som har 3 olika färger i sig. Kommer dock testa denna nästa köp:
http://www.lyko.se/makiash/makiash-trio-concealer-1

(Linda Hallberg hyllade den :D )

@nyponros!
Kan man lära sig göra en sketasnygg brudsminkning som håller en hel dag, innan augusti? :p
Egentligen har jag nog tänkt leja bort sminkningen, men sen tänkte jag att om jag lägger lika mycket pengar på egna, bra produkter som jag skulle gjort hos en mua, så får jag ju en himla massa på köpet liksom.
Hur svårt är det, egentligen?? :p

@Kethets Tack för tipset men jag tror jag är mer av en one product-type of gal faktiskt :D. Vill bara ha nåt att smeta på och så är det klart.

Då får du leva med dina ögon om man ska tro det jag har testat innan.
Ja, alltså, jag kan leva med mina ögon, det är ingen fara alls. Finns det dock en enkel produkt att använda gör jag gärna det. Om inte, då får det vara.

@niphredil Jag håller också på och letar efter ny concealer. Fick tips om Maybelline Fit me, så det tänkte jag kolla efter :) Nuvarande från Loreal funkar inte så bra, nyansen är bra men den blir lite kakig liksom.

Och jag håller definitivt inte med om att man får "leva med" hur man ser ut under ögonen :confused: Finns massor av bra produkter, det gäller bara att hitta vad som passar ens hudtyp och behov! :)

Fick tips om Maybelline Fit me, så det tänkte jag kolla efter :)
Då kikar jag nog också efter den :).

Jag är helt lost vad det gäller smink, använder bara puder, nåt för mina ögonbryn och så eh lypsyl typ :p. Så det är tur att man kan fråga här inne :).

@niphredil Jag håller också på och letar efter ny concealer. Fick tips om Maybelline Fit me, så det tänkte jag kolla efter :) Nuvarande från Loreal funkar inte så bra, nyansen är bra men den blir lite kakig liksom.

Och jag håller definitivt inte med om att man får "leva med" hur man ser ut under ögonen :confused: Finns massor av bra produkter, det gäller bara att hitta vad som passar ens hudtyp och behov! :)
Fast ofta behövs fler än en produkt, utan två för att det inte ska kladda efter man haft på det. Men det röda är tre så lite krångligare, men är enkelt att prova hemma bara man har ett rött läppstift.

Då kikar jag nog också efter den :).

Jag är helt lost vad det gäller smink, använder bara puder, nåt för mina ögonbryn och så eh lypsyl typ :p. Så det är tur att man kan fråga här inne :).

Jag tycker min concealer från Tikei är helt ok! Tillsammans med foundation, förvisso.

Fast ofta behövs fler än en produkt, utan två för att det inte ska kladda efter man haft på det. Men det röda är tre så lite krångligare, men är enkelt att prova hemma bara man har ett rött läppstift.

Ja okej, jag fixerar ofta concealern med puder om vi nu ska vara petnoga. Men det behöver liksom inte vara så himla krångligt.

Äsch, jag brukar bara ha concealer och så puder över det. Sitter bra :)

alltså @Kethets när jag ser den där videon så är "smidigt" inte ordet som comes to mind om man säger så.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 941
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka