Smörblommor då?

mian1

Trådstartare
Har en hage med en fläck smörblommor och en som är full av dem. Finns det något sätt att bli kvitt dem utan att behöva plöja och så om? Hagen med fläck i har vi EU-stöd för så där kan vi väl inget göra alls, men den andra? Kan tillägga att jorden i hagen är torr och mager. Förra året slog jag smörblommorna innan de slog ut för att på så sätt hoppas på att minska antalet, men det verkar inte ha haft nån effekt.
 
Hästarna äter dem inte! Jag brukar slå dem senare på sommaren då de har växt sig lite för höga så gräset inte växer lika bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 266
Senast: Sirap
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
854
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp