the_connemara
Trådstartare
Alltså för femtioelfte gången blir det bevisat att jag KAN verkligen inte googla
Smörask gav ju massa resultat direkt! Tack allihopa!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man inte alltför varm rumstemperatur håller smör hyggligt länge utan att bli dåligt. Öppnat paket hinner gå åt - de andra ligger i frysen tills de ska användas.Att förvara smör i rumstemperatur känns ohygieniskt. Det kanske inte är det, men det känns så. Och jag hatar kladdigt smör. Bregott på smörgåsen och stenhårt smö i kylen.
Och jag kör storköksvarianten dvs. smörjer direkt i pannan med paketet, funkar kanonbra.Ska jag steka använder jag en ren kniv, inte stekspaden. Jag vill ha en ren smörbit![]()
I paketet det kom i. Viker det runt skyddande.Hur förvarar ni ett smör i kylen? Alltså typ ett sådant vanligt 500 gramspaket man köper i tunt papper. Jag har testat lite varianter men inte blivit riktigt nöjd. Hade velat ha något främst i glas o har bla testat matlådor men aldrig hittat någon perfekt. Måste ju finnas massa varianter på en så vanlig produkt!
Hur förvarar ni ett smör i kylen? Alltså typ ett sådant vanligt 500 gramspaket man köper i tunt papper. Jag har testat lite varianter men inte blivit riktigt nöjd. Hade velat ha något främst i glas o har bla testat matlådor men aldrig hittat någon perfekt. Måste ju finnas massa varianter på en så vanlig produkt!