SMpinne bestämmelser i agility?

Kissing Spine

Trådstartare
"SM-pinne: ett resultat bland de 15 % bästa ekipagen avrundat uppåt, i officiell klass III."

Kan man alltså få SMpinne utan att ha gjort ett felfritt lopp? :confused: Jag trodde att man måste vara nollad?

Sv: SMpinne bestämmelser i agility?

Nej man behöver inte vara felfri, det är bara placeringen som räknas. Innan kunde man kvala in på nollor utanför pinnplats också men det kan man inte längre.

Aha! Jag förstod det så att man fortfarande behövde vara nolla men även på pinnplats. Nåja jag klagar inte, då fick vi 3 pinnar i helgen :D

Här går det fort! Ni bara swischar upp i klasserna. Antar att ni är i 3an nu?
Grattis :bump:

Vad är egentligen SMpinne? Typ kval till sm eller?

Hmm kanske borde skaffa regelbok :p

Jajamän, vi har hunnit med 10 lopp i 3an, på 2 helger och fått 4 pinnar (lite måste man ju få skryta ;)).

Jenka; de första 15 % av de placerade får en SMpinne och man måste ha 4 i agility och 4 i hopp för att kvala till SM :)

Förut var det som Kakis skrev att man räknade nollor istället, men vet inte hur många man behövde för att kvala. Då fick alltså alla som nollade lopp i trean smpinne.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 910
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hästvård Hästen har haft klippkort på klinik i flera år. "Alla" (inkl jag) har varit överens om att ursprungsproblemet är vänster bak, men det... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 985
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 276
Senast: cambodia
·
Hundavel & Ras ...från Lona, i alla fall på ett bra tag. Det är bara att inse, tiden rinner ut och jag får se till att bestämma mig för en ny hund... 2
Svar
27
· Visningar
3 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka