Smygfång??

T

Tynna

Min häst var varit allmänt sjabbig en tid ca 3 veckor. Han var loj men åt vad han skulle knagglig i benen dock ej svullen men öm samt markerade kraftigt v-bak.

Tog ut vet. som tog Ehrlichiasprov samt blodstatus och allt var perfekt. Dock höll vet med om att hästen hade nedsatt allmäntillstånd.

Han gjorde böjprov och hästen markerade i alla 4 + att den varit allmänt otrevlig å sur.

Min huvud har gått på högvarv så de finns tid beställt på både klinik för röntgen och equiterapeut. Iom att vet inte kunde svara på var detta kom ifrån.

MEN!! igår när jag var hos hästen var han heeeeelt annorlunda..sprang efter mig i hagen så vi busade å lekte en stund han betedde sig som den 5 åring han är.

Tog ut han på ridbanan å släppte han att springa fritt där, han slog bakut å showade som baaara den INGEN som helst hälta inga sura miner....ingenting ovanligt alls.

Jag testade longera hnm på volt UTAN han gick utan några som helst problem, veckan innan har han bara vänt upp å satt bak öronen å ibland tom hotat att bita mig.

Vad tycker ni? ska jag ta hnm till en röntgen? lr ska jag bara låta equiterapeuten titta igenom hnm? kanske var en låsning som lossat lr likn.

Jag är ännu mer förvirrad nu. Min tanke var att han tenderat fång innan men iom att han inte går på något kraftigt bete så kanske de inte blev värre lr va tror ni??

// Tynna
 
Sv: Smygfång??

Jag tycker att du borde riga vet igen för det låter lite konstigt.:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 795
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har aldrig behövt ge min häst något läkemedel så har noll koll där,men så nu gick hon omkull (milt,typ nästa la sig i slowmotion) på...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej Skulle behöva lite råd eller om någon varit med om likande... Historik Min häst fick gaskolik för två veckor sedan, så han stod...
2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: Malska82
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 494
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp