Snabbfråga: Vilken storlek på BACK ON TRACK vaddstycke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 027
E

Eeiram

Hej!

Jag skall köpa två vaddstycken (Back on Track) i morgon, men det finns ju olika storlekar.

30 x 40
40 x 40
40 x 50

Vilka passar en fullstor häst (varmblodstravare)? Skall det vara största storleken?

Mycke tacksam för svar!

Mvh Marie

Sv: Snabbfråga: Vilken storlek på BACK ON TRACK vaddstycke?

Tror att jag har 40*50 till mitt hbl (stor, 178 mkh med rejäla ben) och det funkar bra, så jag tror nog att du kan ha största storleken eller 40*40 till din häst.

Min häst är 1,65 m i mankhöjd. Jag är väldigt osäker på storlek. Det är väl inte bra om de är för små/stora?

Skall dessa vaddstycken bara lindas som vanliga bandageunderlägg?

Jo, de lindas bara som vanliga bandageunderlägg. Jag skulle nog köpa den största storleken till din häst, då jag vill att man ska linda högt på bakbenen. Ska du bara ha paddarna fram, så kanske du ska ha en mindre storlek. Då man inte rider med b o t, så tycker jag inte att det är nån fara om de är lite stora. :)

Hej,

Jag har 40x40 till vår Nordsvensk och de är ganska tilltagna känns det som. Frågade när jag kpte dom vilka som är de mest sålda och fick svaret 40x40.

Får man inte rida med bot?? Visste jag inte ens...

Jag har 2 små och 2 stora till mitt halvblod. BAndagerar till natten ibland. Perfekt med de mindre till benen då padden inte tittar fram över lindan och det inte blir frestande att dra i...
Fast jag kan o andra sidan inte transportbandagera med dom om jag vill det. Fast då har jag ju boots om jag inte använder de riktiga transportskydden...

jag har 40*40 till min d-ponny och tycker de e lagom! så jag skulle nog ta 40*50 om jag var du!

Jag köpte 40 x 50 till mitt fullblod, eftersom jag har det som stallt bandage vill ja även ha upp lite bot knäna fram så passar honom utmärkt.

Jag har 40x40 till mina halvblod ca 165 cm.

Tips: Köp ett ryggtäcke 1x1 m och dela i 4 st 50X50 cm så får du fyra till priset av vad två kostar annars - om ryggtäcket fortfarande finns.

HeJe skrev:
Jag har 40x40 till mina halvblod ca 165 cm.

Tips: Köp ett ryggtäcke 1x1 m och dela i 4 st 50X50 cm så får du fyra till priset av vad två kostar annars - om ryggtäcket fortfarande finns.
Men hur blir det då med funktionen? De skriver ju att så länge paddarna/tyget är helt så håller också funktionen. Om man delar ett ryggtäcke är det ju inte helt längre... eller tänker jag bak och fram?

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i...
Svar
6
· Visningar
789
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka