Snabbt förbi vägarbeten, vad blir straffen?

MissFideli

Trådstartare
Kör ju i trafik ganska mycket och ser endel. T.ex det här med att folk inte respekterar hastighetsnedsättningar vid vägarbeten och drar förbi i full fart. Och så är det liksom inte 40 på 30-väg utan lätt 70 och uppåt förbi arbeten. Här i Stockholm krävs att TMA-bil är med bärgare när dom ska bärga på motorväg och det är ju inte mer än rätt. Men likväl så är det folk som bränner rakt i en TMA-bil som blinkar ganska tydligt. Vad är straffet för sådana som kör på TMA-bilar egentligen? Dom har ju oftast lite svårt att ta sig därifrån sen = lätta att ta fast.
 
Lämpligt straff borde vara att få en asfaltraka inslagen genom framrutan när höga vederbörande bränner förbi en vägarbetare i full kareta med bara centimetrar som marginal, hastighetsbegränsningarna är ju inte satta på ren jävulskap precis.
 
Ja, jag tror vi är ense om att straffen borde vara ganska höga. Men man får aldrig läsa om domen, bara att det hänt. Skulle vara intressant att veta vad straffen verkligen blir.
 
Tycker ofta man ser folk som kör helt galet vid vägarbeten.
Speciellt där en fil är avstängd och folk ändå ska tränga sig emellan och före i kön, kör mot rött trots risken för möte i samma fil osv. Helt vansinnigt
 
I de flesta stater i USA far man betala dubbla fortkorningsboter vid vagarbete ... och sa galler ju naturligtvis den temporara hastighets begransningen vad det galler att bli av med korkort etc. Det ar OFTA hastighets koll vid vagarbeten sa de flesta skoter sig bra har.

Det minns jag från när jag bodde i USA. Ingen dum ide alls!
 
Jag har aldrig någonsin sett en trafik eller hastighetskontroll i samband med vägarbeten.
 
Jag har aldrig någonsin sett en trafik eller hastighetskontroll i samband med vägarbeten.

Inte jag heller och då kör jag mycket bil. En kamera vore utmärkt att ställa upp vid vägarbeten. Det måste ju varnas för dem men det är ju bara att lägga till en kameraskylt under skylten för nedsatt hastighet pga vägarbete.

Vi har ju vägarbete på vägen mellan Falun och Svärdsjö och det är skyltat till max 50. Det var flera gubbar till fots som rörde sig kring maskinerna förra gången jag åkte där så jag saktade ner till mer eller mindre gångfart precis förbi maskinerna. Då är det någon IDIOT bakom mig som tutar! :banghead:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har ett litet problem. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Vi har ett ank-problem. Vi skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
5 390
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 851
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
2 997
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag älskar fart. Ju snabbare det går och ju mer fartupplevelse jag får, desto mer levande känner jag mig. Närmare livet, på nåt sätt...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp