Bukefalos 28 år!

Snabbt pyssel 4-6 år

Aslan

Trådstartare
Jag har idétorka, jag har ansvar för en skapandegrupp och nu har vi ett litet test projekt där vi ska göra snabba pyssel, det får max ta 20 minuter och ska passa åldrarna 4-6 år. Det innebär klippa, klistra, måla och allt sådant. Det känns som att vi redan har pysslat oss igenom det mesta nu och jag börjar få slut på idéer. Har ni några trevliga tips så tar jag tacksamt emot dessa!
 
Jag har idétorka, jag har ansvar för en skapandegrupp och nu har vi ett litet test projekt där vi ska göra snabba pyssel, det får max ta 20 minuter och ska passa åldrarna 4-6 år. Det innebär klippa, klistra, måla och allt sådant. Det känns som att vi redan har pysslat oss igenom det mesta nu och jag börjar få slut på idéer. Har ni några trevliga tips så tar jag tacksamt emot dessa!

Vika loppor?
 
Jag har idétorka, jag har ansvar för en skapandegrupp och nu har vi ett litet test projekt där vi ska göra snabba pyssel, det får max ta 20 minuter och ska passa åldrarna 4-6 år. Det innebär klippa, klistra, måla och allt sådant. Det känns som att vi redan har pysslat oss igenom det mesta nu och jag börjar få slut på idéer. Har ni några trevliga tips så tar jag tacksamt emot dessa!
Det går snabbare att googla. Finns ju miljoners miljoner fina pyssel! Enklare ön att förklara på forum
 
Sist jag var ansvarig för pysslet på vårt föräldrakooperativ, vek jag båtar. Eller varje barn fick ett papper och så vek barnen efter förmåga steg för steg och jag hjälpte till där det behövdes. Vinsten att göra så istället för att den vuxne viker är att alla båtar blir klara samtidigt och inget barn är sysslolöst och behöver vänta. Sen fick de måla båtarna.

En annan gång gjorde jag sockermålning, lite mer komplicerat kanske.

Nästa gång tänkte jag försöka med kulmålning.
 
Toapappersrullar kan ju bli allt möjligt. Limma dit ett tygstycke som kläder och en vaddkula som huvud eller sätt dit ben, huvud och svans så det blir en hund/häst/whatever. Funkar ju att göra samma sak med rundstav från bygghandeln med.
 
" ljuslyktor att ha utomhus"
Ni behöver lim, det funkar med vanligt skollim eller tapetklister
Sand Strösocker, ev. Glitter, små glas burkar samt värmeljus. Kontrollera så värmeljuset går ner i burken.

Häll strösocker och ev. glitter på ett fat.

Täck burkens sidor med lim och rulla den sedan i sockerglitterblandningen. Låt torka fyll burken med lagom mycket sand ( så ljuset kommer på en bra höjd)
 
" ljuslyktor att ha utomhus"
Ni behöver lim, det funkar med vanligt skollim eller tapetklister
Sand Strösocker, ev. Glitter, små glas burkar samt värmeljus. Kontrollera så värmeljuset går ner i burken.

Häll strösocker och ev. glitter på ett fat.

Täck burkens sidor med lim och rulla den sedan i sockerglitterblandningen. Låt torka fyll burken med lagom mycket sand ( så ljuset kommer på en bra höjd)
Vilken rolig grej! Det ska jag göra med dottern någon dag :)
 
Måla stenar till olika djur (eller bara färgglada dekorationer)

Måla pinnar och kottar

Göra djur av piprensare

Blås upp ballonger i olika storlek. Kleta på tapetklister och vira garn kors och tvärs över hela ballongen (helst flerfärgat garn). När allt torkat, ta hål på ballongen. Blir fint!

Gör masker (till ansiktet)

Måla på ljus med flytande vax

Klipp snöflingor eller "dukar"

Fingervirka

Brodera något litet

Måla glasburkar så kan man ha dem som ljuslyktor
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 716
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 827
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte vart jag skulle publicera detta om det skulle vara under foder eller ej då det handlar om både själva fodergivningen och...
2
Svar
26
· Visningar
4 104
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Gör en liten smygpremiär på senior, med en gnälltråd :o Jag är så trött på alltihop just nu. Jag försöker "gilla läget" som vanligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 824
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp