Snabbt svar!!! "upphöjttecken"

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare DreamGodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 737
D

DreamGodi

Hejsan:)
Sitter och skriver ett arbete vid datorn nu. Är det någon som vet hur man infogar upphöjttecken i Word? T ex om man ska skriva "tre komma fyra gånger tio upphöjt till åtta!
Tack på förhand

Sv: Snabbt svar!!! "upphöjttecken"

Vill du ha ett "tak" för att markera "upphöjt i"?
Shift+¨-tangenten ger ^. Brukar sitta till vänster om Enter och används för symbolerna ¨~^.
Annars kan du markera exponentsiffran och välja Format -> Tecken och under fliken Teckensnitt kryssa i Upphöjt. Lite jobbigare men mycket snyggare :)

Senast ändrad:

Eller använder du Infoga/Objekt/Microsoft Equations eller MathType (beroende på version). Där kan du skriva ordentliga formler, och få ett riktigt multiplikationstecken. (Räknar inte faltning som det, trots att det är populärt att använda som ersättning.)
(För hela arbetet rekommenderas annars LaTeX.)

Om man håller ner tangenten Ctrl och sen trycker på plustecknet så får man upphöjt.
Trycker man tangentkombinationen igen så blir det normaläge.

AM

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
168
· Visningar
21 808
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka