Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

:love: på det svart/orange'a schabraket! Nästa häst ska inte vara en apelsinfärgad fux.. så jag kan ha orange till den. :angel: Skämt åsido. Fuxar passar bra i andra färger. Som olivgrönt.. :d

bild1921_179106382.jpg

Två av mina favorit killar:) Glampi och min son Ted.

Världens bästa fleecetröja! :D

I know! Det här är min tredje...

Han som äger butiken skrattar åt mig, jag köper upp alla N66 grejer han har på rea. Han påstår att han går back på mig :) jag förstår ingenting :confused: att få kläder för 2500:- för 6-700 är väl ingen förlust... Inte för mig iaf :banana:

Tänk vad synd det är om alla hopp/dressyrfolk som inte fattar vilka bra kläder de missar bara för att det inte är en KL-logga på. Klämde på många märkeskläder igår o inget går upp emot N66 kvalité. De må va snygga Kl, shockemöhle, gersemi, equipage o pikeur. Men tror knappt nån av dom håller ett ridpass i regn. Men det är ju bra för min plånbok att andra håller sig till snygga ridhuskläder, för då kan jag gå där i rea-stället o frossa...

Me :love: N66

Vart köper du dem? Är det sv. Ridsp som har?

Jag har haft en sån där funktionströja i fleece i stort sett året runt i 5-6 år. Nu läcker den och är rätt sliten. Köpte nån billig på gekås som var mjuk ochskön, men inte mer. Kanske dags att dra sig till kba i mellandagarna. :D

Tråkigt att höra om osämjan, aldrig kul när det blir så. :(

*KL*

Här är en till som är trött på vädret! Hade verkligen en förhoppning om att rida Laukur en sväng igår kväll, men icke! Kalla, blöta hästar, ösregn, blåst och blankis satte stopp för det.....:cool:

Jag longerade både Fengur och Laukur lite utanför stallet istället, så har alla tre gjort nåt iallafall. Får se hur det ser ut ikväll...

Var hemma till Blaze på lunchen igår, han la sig i soffan efter vi varit ute på kiss och då bäddade jag in honom i en filt (han har ju ingen päls sen innan) och det såg så mysigt ut, hade gärna krypit ner bredvid honom och slappat framför tv.n istället för att åka tillbaka till jobbet :)

377227_2276956810360_1441933077_31835463_2040914240_n.jpg

De må va snygga Kl, shockemöhle, gersemi, equipage o pikeur. Men tror knappt nån av dom håller ett ridpass i regn.

Där har du fel ;) Båda min KL håller fint i regn!
Men jag älskar faktist 66 också, myycket bra grejer :)
använder min 66fleece.....dagligen:angel:

KL

När vi ändå pratar märken, hur är sonnen reiterridbyxor i storlekarna? Tänkte önska mig ett par "dakota" i julklapp eller köpa ett par själv. Minns att jag provade ett par förut men nu minns jag inte om de var små eller stora i storlekarna...

Gillade också det schabraket med orange:) Kommer vara supersnyggt till dina hästar! Vilken storlek väljer du på schabraken? För Kvandi(?) den musblacka mamman är väl inte så jättestor?

Sen känner jag att det är dax för mig att lära känna och börja klämma på N66 märke! :D

KL*

Snygga bilder på vad ni brukar rida med under sadlarna? Vid "uppklädnings tillfällen"

Jag drömmer mig bort till Rigels framtida outfit. (hehe)
Blir en svart eller mörkbrun sadel, softsaddle G4 med korta kåpor (Jupp redan bestämt om det inte kommit något bättre till dess)
Med en fårullspad med fluff i grått :love: Eller en pad/schabrak som jag designat, kommer bli grymt snyggt! :D

Jag älskar stilrent och när det inte blir för mycket.
Typ ett snyggt pannband --> Ingen nosgrimma.
Snyggt schabrak --> Stilrent träns.

Hit me with your best pics, and blow me awaaaaay *tralala*

Såhär ser Fáni ut till vardags men han skulle nog se ut såhär även på tävling.
Jag använder väldigt sällan schabrak eller vojlock även om jag har en del som ligger och skräpar.
Fårskinnspaden används dagligen. Sadeln är för vid annars men det gör inget för det är ju så snyggt med fårskinnspad :D Nu på vintern har jag en fårskinnssadelgjord också.
Men sadeln behöver du inte titta närmare på. Den är så himla ful men duger sålänge tills jag har råd att köpa ny :angel:
Tränset är ett ihopplock med superblingat pannband.

216101_10150166203070588_588725587_7124260_1135700_n.jpg

20773019.jpg

Tränset på första bilden varvas med det här då jag har olika bett på dom.

131426650_1.jpg

Lånad bild från Tradera.

Senast ändrad:

Hemma från veterinären, det var bara ett blåmärke. Skönt! Så nu får hon vila en vecka till och sen skrittas en vecka och sen travas igång, så skulle vi på återbesök sen och kolla hur det ser ut. Lastningen gick toppen, bästa sol! Och hon skötte sig så fint! Som om hon vore hur vätldsvan som helst. Gullepluttan!:love:

28952968.jpg

Här är en lite äldre bild på Thengills utrustning:)
Austund träns(älskart) så mjukt och smidigt redan från början, enkelt utan pannband och käkrem.
Smala släta lädertyglar köpta på sm.
3delat Globus bett med fasta ringar.
Chayenne London Dressyr bomlös sadel med en Grandeur padd under.
H**ks superbra Islands dressyr gjord med "rullande" spännen asbra mot framglidande sadlar.

Detta är utrustningen som Thengill använder mest, sen varierar det lite ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 975
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 744
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka