Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Jag håller med Moa om att det låter väldigt gosigt!
Zeb har kanske lite liknande lugg. Den är väldigt tunn i kvaliten och superkrullig. Dessvärre är den suuuupertjock och står rakt upp. I somras när hade han flugtäcke en period. Det har ett band som man drar över pannan. Med det på ser han ut som Björn Borg gjorde med sitt fula pannband och flufflugg.

Att knoppa den luggen är... eh.. spännande.
När Tino flyttade in sa min kompis något om att "undrar om inte du hamnat i fel familj.. Du är ju fint halvblod med bra stam, en fin dressyrhäst." och antog lite att han skulle vara en mkt ordinär karaktär. Nu säger hon att han är det största miffot av både mig och mina alla djur. Och de hara alla personligheter som är waaaay out there. Tino är mkt speciell. Han är inte direkt den vassaste kniven i lådan.

Och han gör så sköna ljud som låter lite lätt retarded. Min kompis liknar honom vid en sorglös och glad mongolid(oh, det var inte PK av mig.. men hon anser sig berättigad att skoja om sånt iom att hon älskar sin mongolida syster så). Han är så härligt oförställd, sorglös och social. Han är riktigt goofy a la Scooby Doo. Han är väldigt, väldigt rolig. Och att han är så social är jättemysigt!
Dessutom har hans matte gjort ett superjobb med att fostra honom. Han kan inte varit med om mycket hemskt iom att han är så cool på marken och har sån tillit till människor. Och han är väldigt väluppfostrad. Så tom de som inte tycker unghästar är helfestligt kan hantera honom utan problem och gillar honom. Så länge de inte sitter upp vill säga. :P
Teddy verkar ju också lite speciell.

Men det är ju det som är roligt! Idag hittade jag nypon i hela Zebs box. Min kompis har kämpat och plockat nypon åt mina hästar. Hon började blöda, frös etc. Så har han spottat ut dem den lilla otacksamma ponnyn!

Tino hade lagt ett på blöt i vattenkoppen. Men det var nog av misstag iom att han suger i sig allt ätbart han kommer över.