Snäll-poäng

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red LC:2an idag och var helt sjukt nervös både igår kväll och i morse. Jag tänkte strunta i alltihop men på något vis hamnade jag ändå i stallet och gick igenom hela processen från flätning av häst, till framridning och slutligen programridning.

Jag kände inte igen namnet på domaren så hon var obekant. Det kändes som om hon var lite snäll med poängen. Förvisso red jag en häst som är rätt fin i dressyren men han var seg idag. Halten på medellinjen var definitivt inte bra så där fick jag mer poäng än jag förtjänade.

Det jag varit mest nervös för var galoppfattningarna men den första blev helt okej. Den andra fattningen blev lite sådär men lustigt nog blev det samma poäng på båda, dock blev den andra galoppvolten riktigt bra.

Det var en annan som red samma häst i klassen efter, men då fick hästen någon knäpp i huvudet, sprang och gnäggade och bröt av från galopp och slängtravade. När den ryttaren kom ut från banan var hon skitbesviken. Hon morrade verkligen av besvikelse och var jättemulen. Trist. Undrar varför hästen genomgick en sådan personlighetsförändring? Den ryttaren rider ju inte särskilt dåligt precis.

Jag kan ju i alla fall vara nöjd med bästa procenten någonsin, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det var välförtjänt eller bara ett utslag av poänginflation.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 763
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 996
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Började ridkvällen med dressyr på fina Dunja långöra. Men jag kan inte låta bli att känna att det är något som är konstigt. Hon är så...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp