Bukefalos 28 år!

Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

ponnybarn

Jag hyr en B-ponny på lördagar. Han är 127 cm hög och jag är 154 cm lång och väger 40-41 kilo. När blir jag för stor? Är jag redan för stor? Och min kompis som är ca. 157 cm lång och väger runt 41 kilo, när blir hon förstor för sin medryttarponny, en welsh på 124 cm?:confused:
 
Sv: Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

Du har en nålad tråd högst upp som handlar just om detta. Titta i den eller fråga där.
// Linda
 
Sv: Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

hade jag varit ryttare hade jag bytt ponny för länge sedan, inga roligt att sitta med stövlarna i gruset när du sitter upp..

handlar inte bara om vikt, utan om längd.. för lång ryttare på liten häst genererar att det blir svårt med underskänkel, när det behövs.

är du 150 kan du ju gott rida häst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar om jag är för stor för att rida på en Haflinger. Jag är 163 cm lång och väger ca 65 kilo. Är det för mycket för den...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: VincentM
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 932
Senast: Dentaku
·
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 118
Hästmänniskan Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: carmarnic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp