Snälla, hjälp mig...

B

**BORTTAGEN**

Det är så att min golden-hane har kliat sig i sina öron jättemkt dom sista veckorna, och så skakar han huvudet väldigt ofta... Jag har tvättat och tvättat och hällt i öronrens..men det försvinner inte... Hans öron blir skitiga jättesnabbt...och då är dom nästan helt svarta innuti...där smutsen är alltså...
Kan jag bota det själv på något sätt!?
Är jättetacksam för alla svar!!!
HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
 
Okey..tack så mkt för svaret...! Tror du jag kan vänta tills på måndag?!
 
Om hunden är irriterad i öronen ska man åka till veterinären ögona bums! Helst innan man ens häller ned öronrens för det kan göra mer skada än nytta beroende på vad hunden har för sorts öronproblem. Har man otur kan hunden bli döv till slut om man väntar för länge...
 
Vi övertog en BC hane för några år sen som oxå va helt svart i öronen och helt uppsvullen i BÅDA öronen. Det var fullt med svart "klet" som inte gick att få bort. Vi tog han till vet direkt och hon var tvungen att söva hunden för att ens kunna undersöka honom.
Hade jag vart du så skulle jag åkt till vet direkt! Det blir inte bättre av att vänta.
 
Jag skulle åka till veterinär direkt!
Visserligen kan det kosta en slant att åka in akut, speciellt på en helg, men av erfarenhet brukar det vara värt det!!!

Lycka till!
 
Hej!
Tack för alla svar! Och förlåt att jag inte kunnat svara tidigare..
Det gick bra! Vi åkte till vet. på måndagen. Han undersökte Isacs öron men hittade inget fel på dom. Ingen öroninflammation eller öronskabb/kvalster. Men de var irriterade, så jag fick något bra öronrens av honom. Så nu är de problemen borta. :D
Vet. kollade även på Isacs snopp. Han hade lite förhudskatarr. Så jag sprang och köpte koksalt på apoteket och har sköljt där i en vecka nu...Isac ser verkligen så himla plågad ut när man tar fram koksaltet..då vet han vad som ska hända. Men det har inte gått över helt så jag har köpt en salva som jag ska smörja på.
Som sagt tack för alla svar!!
MVH Lisa!! :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår golden har problematik med sina öron till och från. Blir rött, brunt vax i. Vi tvättar med epitoc. Behandlar dem nån gång ibland...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Ajda
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 784
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 418
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 462
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp