Humelibumlan
Trådstartare
Åter igen en sån där "vad ska jag ha för ras tråd" och jag hoppas ni vill vara snälla och har tid och lust att hjälpa mig med vilka raser som kan passa?
Jag söker en ras som passar in på dessa kriterier:
*Familjevänlig och människokär
*Frisk ras
*"Ingen" pälsvård
*Arbetsvillig men inte åt hyperhållet, utan ska kunna slappna av inne.
*Jag har Intresse för lydnad (ev tävling) och ev. IPO
*Liten till mellanstor
*Inget jakt o vall intresse
*Ej schäfer
Jag har all tid i världen ungefär och söker en passande familjehund som kan vara med i stallet och på ridturer i skogen och som jag kan träna lydnad med utan att få allt för mycket gråa hår
Jag har hundvana sen tidigare dock inte av bruksraser, men har fått en enveten dv.schnuzer-pappillon/bichon med kraftigt utvecklad selektivhörsel att kunna vara lös utan att försvinna och komma på inkallning....inom en minut iallafall och det borde ju vara ganska meriterande
Jag har många vänner som sysslar med IPO och tävlar inom det, så jag har bra "backup".
Just nu har jag fastnat för Amstaff... är jag fel ute?
Sen söker jag i första hand en unghund och ingen valp, vart 17 kan man finna dessa förutom på blocket?
Jag söker en ras som passar in på dessa kriterier:
*Familjevänlig och människokär
*Frisk ras
*"Ingen" pälsvård
*Arbetsvillig men inte åt hyperhållet, utan ska kunna slappna av inne.
*Jag har Intresse för lydnad (ev tävling) och ev. IPO
*Liten till mellanstor
*Inget jakt o vall intresse
*Ej schäfer
Jag har all tid i världen ungefär och söker en passande familjehund som kan vara med i stallet och på ridturer i skogen och som jag kan träna lydnad med utan att få allt för mycket gråa hår
Jag har hundvana sen tidigare dock inte av bruksraser, men har fått en enveten dv.schnuzer-pappillon/bichon med kraftigt utvecklad selektivhörsel att kunna vara lös utan att försvinna och komma på inkallning....inom en minut iallafall och det borde ju vara ganska meriterande
Jag har många vänner som sysslar med IPO och tävlar inom det, så jag har bra "backup".
Just nu har jag fastnat för Amstaff... är jag fel ute?
Sen söker jag i första hand en unghund och ingen valp, vart 17 kan man finna dessa förutom på blocket?