Snällt bett och nosgrimma mot skavande tänder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 994
M

mimmi_92

Min unghäst har just nu tänder som skaver misstänker jag, men jag har inte möjlighet att ta honom till en hästtandläkare förrän om tre veckor.

Vilket bett är snällast mot skavande vargtänder? Vilken nosgrimma? Remont?

Sv: Snällt bett och nosgrimma mot skavande tänder?

Om jag var i dina skor skulle jag inte använda någon nosgrimma alls så länge, och helst också testa ett bettlöst alternativ.

Jag håller med Pazuzu, använd helst ett bettlöst alternativ tills tänderna kollats.

Varför stoppa bett i en mun där ett problem föreligger? Rekommenderar bettlöst tills problemet är åtgärdat.

ok, vilket bettlöst rekommenderar ni? Det som liknar ett vnaligt bett så mycket som möjligt

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 930
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 481
Senast: Mabuse
·
Utrustning Vilket bett/nosgrimma tycker ni dem flesta hästarna vågar ta stöd i och söka sig mer frammåt? Hästen jag rider nu går vanligtvis på ett...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka