snällt enegifoder

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 798
B

BeastieBabe

någon som har tips på ett energifoder som är snällt mot hästens mage??

hmm jao.. Lusern är juh inte speciellt bra.. är då müsli bra? men det är det första vettiga svaret jag fått iaf.. Stort tack! :bow:

jo olja hade jag tänkt på.. men var inte säker på vad man ska köpa.. är det speciell foderolja? kan du rekommendera någon? :bow:

Såhär har jag fått lära mig det:
det viktigaste är att oljan är av livsmedelskvalitét, alltså att du skulle kunna tänka dig att stoppa i dig den själv, därmed utesluts t ex dieselolja :D.Matolja är lämpligt,olivolja väl dyrt.

värdena är antaligen olika i olivolja, rapsolja och andra matoljor.. lr?

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 612
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka