Bukefalos 28 år!

Snålmånad?

Hittade inga skor som föll mig i smaken, eller rättare sagt fanns inte i min storlek. Synd då det var rea på alla jag gillade. Får tatt nästa månad tror jag.
Så kanske blir lite sparat denna månad, eller om jag ska ta en lite lyx månad. Så duktig jämt annars å det blir tråkigt i längden.
 
Vet inte om jag skrev det tidigare men nu kan jag verkligen leva upp till mitt gamla smeknamn "tanten" då jag fått frikort på VC = jag behöver inte betala 200:- för att få en spruta med injektionsvätska (b12-vitamin) jag redan betalat för (ligger ungefär på strax under 100:- per ampull)...
 
Mamma och pappa var här för min examensbal och jag fick ett par nya promenadskor/träningsskor av pappa :) Mina gamla joggigskor börjar bli slitna så var precis i rätt tid.
Hästen har börjat äta en av de "gamla" fodersäckarna nu och jag är ju bara :up: Hade aldrig klarat av att slänga två säckar prima hästfoder för att hästf-n vägrar äta :meh:

Känns helt ok med ekonomi denna månaden faktiskt (än så länge :laugh:).
 
Dagens onödiga utgift - 100 kr för tappskon hovis var ute och slog på innan idag.
Varför inte behålla alla skor på från början bara ponnyjäkel :meh:

Jag behöver också nya skor!
Men hittade inga i helgen när jag var i stan och kikade. Ska ut och leta igen tänkte jag någon dag.
 
Dagens onödiga utgift - 100 kr för tappskon hovis var ute och slog på innan idag.

Ogilla!

Åhh har sökt jobb, de verkar väldigt intresserade och jag sa att jag vill ha 28' i lön. Heeeeelt galet med pengar efter lååång tid som student men vad fasen, måste ju våga chansa ;)

Blir det jobb ska jag köpa transport innan jag sparat ihop massa pengar och skita i snålmånad ett tag :p
 
Ogilla!

Åhh har sökt jobb, de verkar väldigt intresserade och jag sa att jag vill ha 28' i lön. Heeeeelt galet med pengar efter lååång tid som student men vad fasen, måste ju våga chansa ;)

Blir det jobb ska jag köpa transport innan jag sparat ihop massa pengar och skita i snålmånad ett tag :p

Hoppas du får jobbet!

Och egen transport är verkligen något jag rekommenderar!
Så skönt att bara kunna koppla på det och köra iväg när man behöver och inte behöva anpassa sig efter att hyra och se om det finns tillgängligt när man behöver det.
Visst kostar det att köpa in men det är så värt det!
 
Började arbeta i måndags. Var ju ute på praktik 3 månader i våras vilket blev en sommaranställning :up:

Nu är första veckan över och det känns skönt att ha tjänat egna pengar, som jag funderar på hur jag ska kunna spendera :D

Nä, men vi behöver en ny soffa och jag funderar på att lägga dom på det och inga onödiga blingschabrak som annars är väldigt lockande :angel: :p
 
Det är tur man får tillbaka depositionen.

En roligare grej är att jag i sommar kommer få ut all min semesterersättning i pengar:up:

Lite positivt ändå :D

Men hu vad dyrt det är med lädersoffor O_o
Den vi fastnat för går på 26.000 kr :crazy:
Men tror vi måste ha den i ett annat utförande för den blir nog lite stor. Man kan dra bort 10.000 kr om vi tar tyg istället men så som hunden hårar ner och barnen sölar så tjänar vi nog på det ändå med mindre slit på våra gråa hår och dammsugning :p
 
Lite positivt ändå :D

Men hu vad dyrt det är med lädersoffor O_o
Den vi fastnat för går på 26.000 kr :crazy:
Men tror vi måste ha den i ett annat utförande för den blir nog lite stor. Man kan dra bort 10.000 kr om vi tar tyg istället men så som hunden hårar ner och barnen sölar så tjänar vi nog på det ändå med mindre slit på våra gråa hår och dammsugning :p
Du kan få min, den är gratis ;) Jag hatar lädersoffor, samt att den har en skitful färg
 
Ehh hade tänkt spara hela skatteåterbäringen men det blev någon tusenlapp iaf. Har förstört typ 4 hörlurar i år så valde att köpa ett par dyrare sladdlösa och hoppas på att de håller bättre!

Jaja, snart börjar jag ju på nytt jobb med riktig lön så får spara bättre då istället :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med skattepengarna, det finns ju alltid hål att stoppa dom i O_o
Men barnen fick iaf lite nya kläder som jag shoppade på rean. Istället för att betala 2763 kr så betalade jag 1616 kr, vilket blev 1147 kr i rabatt :up:

Sen har jag bara satt pengarna på ett konto som jag för tillfället har hundens veterinärräkningspengar på. Hon ska ju snart till veterinären och vaccineras + kolla lite annat. Så pengarna får ligga kvar där tills den räkningen är betald och sen får jag se vad jag gör av resten.
Nu kommer väl dock en tusenlapp gå på ge-kås nästa vecka men det har jag planerat sen länge :)

Sen har jag shoppat lite mer kläder fast från hushållskontots konto, till barnen och till mig. Jag behöver lite nya kläder för magen växer och jag vill inte gå naken i sommar :p

Å betalat medlemsavgift + utställningsavgift för ponnyn men det går ju på hans konto. Enda hobbyn jag har så det kostar jag på mig :)

Ska slösa lite pengar i helgen på grillmat tänkte jag :d
Sen börja månaden om i mitten på nästa vecka igen, känns som maj/juni flugit förbi :eek:
 
Var med hunden hos veterinären idag. Blev ett billigt besök :D

Hon kollade allt hon skulle på vovven men det behövdes inte ta några prover och så vaccinerades hon. Blev bara 400 kr fattigare :up:

Jag som hade 5000 kr på kontot i nödfall :o
Om nu veterinären velat ta prov på en knöl vovven fått, men det behövdes inte så jag sparade pengar idag :D

Å förresten så har jag hittat ett par skor nu!
Kollat igenom alla sportbutiker i stan efter rätt sko med inte hittat något, men så äntligen sprang jag på rätt sko i helgen, så nu gör det inte ont i fötterna längre efter arbetsdagens slut.
Dom var på halva priset med, så gav 299 kr för ett par Adidas joggingskor. Passar perfekt till jobbet.
 
kl
Jag måste nog engagera mig i den här tråden den här månaden! Jobbar halvtid och pluggar samtidigt, fick precis hem hästen som måste ha 2 vaccinationer till, plus akut trimning pga fruktansvärda fötter. Sen är jag veggo och betalar hutlösa priser för mat :cry:.

Vårt skatteår tog dock slut igår så nu ska jag minsann deklarera så det skriker om det och hålla tummarna för lite pengar tillbaka. Måste spara tills nästa månad då jag måste omregistrera bilen(!!). Längtar tills plugget är färdigt och jag kan börja jobba heltid igen, blir så stressad över pengar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 008
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 437
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 424
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vitlökspress ett big no no??
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp