Snarkar era hundar ofta?

Snarkar era hundar ofta?

  • Ja.

    Röster: 20 30,8%
  • Nej.

    Röster: 51 78,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    65
Har en sheltie och en mittel, ingen av dem snarkar. Sheltien "pratar" ofta i sömnen och man kan ibland höra att mitteln andas lite högre när hon sover djupt, men snarka - nej :)
 
Som frågan lyder. Lade till ofta eftersom jag inser att de flesta hundar säkert snarkar någon gång under sitt liv och jag är mer nyfiken på om det sker regelbundet. Båda mina egna hundar har lyckligtvis varit tysta och det har nog de flesta andra hundar jag träffat på också varit när jag tänker efter. Självklart kan de snarka ibland, eller för den del skälla i sömnen men oftast hör jag dem inte alls.

Passar däremot en blandras med mops då och då som snarkar, till och med när jag har öronproppar hör jag hur han låter. Det är såklart inte hans fel, men jag inser att det är viktigt för mig när jag skaffar en ny hund att den inte snarkar. I detta fall spelar säkert rasen in men är det vanligt att även andra raser snarkar? Snarkar era hundar och vilken/vilka ras är de?

Tillägg: Valde så att man kan välja både ja och nej om man ex. har en hund av varje.

Inga av mina har snarkat som unga. Men några har sen snarkat i varierande grad som gamla.
Nuvarande är ung ett tag till. Tack och lov!
 
Ingen av mina hundar snarkar, däremot så har de en hel del andra ljus för sig i sömnen. De kan gnälla osv när de drömmer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 140
Senast: geting
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 158
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 863
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 932
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp