Snarkar era hundar ofta?

Snarkar era hundar ofta?

  • Ja.

    Röster: 20 30,8%
  • Nej.

    Röster: 51 78,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    65
Blandisen snarkar för det mesta. Jag antar att det beror på hennes bettfel, hon har typ ingen underkäke så även när hon stänger munnen blir det en stor glugg så man kan se rakt in i den. Hon pratar dessutom i sömnen en hel del (flera gånger varje natt) vilket låter jättegulligt.:love:
Den yngsta hunden snarkar i princip aldrig, hon pratar inte heller i sömnen speciellt ofta.
 
Tre hundar och noll snarkare här hemma. Dock en som smaskar i sömnen vissa nätter, oerhört störande om man råkar vakna då hon kan hålla på en timme och uppåt om hon väl börjat.
 
Den enda gången man ens kan höra något som liknar snarkning från någon av hundarna är om de somnat med nosen lite intryckt i bädden, men det är aldrig några längre stunder de ligger så i så fall. Annars sover de ljudlöst så länge de inte drömmer.
 
Min valp snarkar ibland men mest är det gnäll, pip och lite skall. Tur jag har vant mig lite iaf vid hennes ljud. I början vaknade jag så fort hon vände sig om. Nu vaknar jag bara om hon kissgnäller. :D

Min sambo snarkar värre än något annat så han överröstar iofs det mesta. :laugh:
 
Pumin snarkar aldrig.

Cavalieren gör det ibland, kanske nån gång i månaden. Då är han riktigt riktigt trött (oftast) och ligger i sin korg. Annars föredrar han att sova på sidan och då snarkar han inte. Däremot kan han "snarka" nån gång när han drar mycket i selen precis när vi ska gå ut. Jag har varit och kollat det, men det är inga problem. På sommaren blir han inte mer andfådd än pumin.
 
Ivan kan ibland göra "sömnljud" när han sover djupt, vilket är mer snosande än snarkande - egentligen är det väl bara väldigt djupa, lugna, tunga andetag. Oftast hörs det endast när han ligger utsträckt på rygg med benen i vädret ;)

Billy snarkar inte, men drömmer ofta och ljudligt. Han har till och med ylat i sömnen ett par gånger :eek:
 
Min ena border collie snarkar jämt och har alltid gjort det, han är 9 år nu. Han verkar dock ha något problem nos/svalg för han låter dessutom ofta som att han skulle ha noskvalster.
Så gör min ena heeler som är den enda som snarkar - får lite attacker av inåtdragningar ibland, som inte är helt ovanligt i rasen. Här vet jag att det inte är noskvalster då dom har avmaskats regelbundet med en sort som även tar noskvalster, så det är inte det. Mer troligt lite "slappt" luftrör eller liknande då det lättare händer om hon drar i kopplet och halsbandet trycker på :)
 
Snarkar gör han inte. Man kan dock höra andningsljud när han är sover tungt efter en dag som gjort honom riktigt trött.

Drömmer gör han desto mer, springer i sömnen, voffar och morrar. Speciellt när han sover efter nån form av aktivitet han verkligen gillar eller längre ute-dag.
 
Så gör min ena heeler som är den enda som snarkar - får lite attacker av inåtdragningar ibland, som inte är helt ovanligt i rasen. Här vet jag att det inte är noskvalster då dom har avmaskats regelbundet med en sort som även tar noskvalster, så det är inte det. Mer troligt lite "slappt" luftrör eller liknande då det lättare händer om hon drar i kopplet och halsbandet trycker på :)
Åh fy, snorkljudet! Min kan vakna mitt i natten i världens snorkattack. Det är vanligt också hos Whippet. Det går om genast jag öppnar hennes mun. Hon tar då ett andetag via munnen.
 
Ruben kan snarka om han ligger o någon konstig vinkel eller om han är väldigt trött. Normalt sover han så tyst att jag ibland kollar så han fortfarande lever.
 
Åh fy, snorkljudet! Min kan vakna mitt i natten i världens snorkattack. Det är vanligt också hos Whippet. Det går om genast jag öppnar hennes mun. Hon tar då ett andetag via munnen.
Här håller jag för näsborrarna ibland, men inte så ofta - hos Mini brukar det gå över rätt fort :)
 
Labben snarkar ibland när han sover riktigt djupt, men då brukar han också alltid ligga ihoptryckt i konstiga ställning. ( så han vill ha det av någon anledning:p)

Vår golden har jag nog aldrig hört snarka, däremot är han generellt ganska pratglad, vilket han även är i sömnen:D Nästan så man undrar vad han drömmer om ibland!
 
Så gör min ena heeler som är den enda som snarkar - får lite attacker av inåtdragningar ibland, som inte är helt ovanligt i rasen. Här vet jag att det inte är noskvalster då dom har avmaskats regelbundet med en sort som även tar noskvalster, så det är inte det. Mer troligt lite "slappt" luftrör eller liknande då det lättare händer om hon drar i kopplet och halsbandet trycker på :)
Tyvärr får min noskvalster ofta men då han låter jämt märker jag det när luktsinnet blir sämre och när andra hunden också börjar låta!

Tror det är något liknande, något är slappt någonstans men jag har aldrig kollat upp det då han inte har problem för man måste ju söva då och det tycker jag inte att de tär värt. Han låter dock inte så om han drar i kopplet, däremot hostar han till och får kväljningar eller vad man ska kalla det!
 
Tyvärr får min noskvalster ofta men då han låter jämt märker jag det när luktsinnet blir sämre och när andra hunden också börjar låta!
Skulle nästan önska att något minskade luktsinnet lite på min äldsta heeler - jäkla jaktidiot som hon är ;) Men med avmaskning med Advocate 4 gånger under loppet av 12 veckor (var 3:e vecka förra våren då hon skulle bli av med den franska hjärtmasken) och sen Milbemax till båda en gång per månad från juni till november så kan där inte ha funnits någon noskvalster kvar om där funnits någon från början :cautious: Märkte ingen som helst skillnad på henne under tiden när det gällde just detta snorklande, som ibland kan komma två gånger på en vecka och sen dröja en månad till nästa gång. Tycker mig märka att det kommer oftare då hon har nosat omkring där det är torrt under dagen, vilket får mig att fundera på damm i luftvägarna ?
Fast å andra sidan så kan hon börja så ute - jag stannar och hon lugnar sig och sen drar hon lite i kopplet och det börjar igen. Så det kan nog finnas flera förklaringar från allt till skit i luftvägarna till lite slapp trakea eller nåt :)
Den andra heelern kanske gör så två-tre gånger per år och aldrig mer än så och hon är den som drar mest i kopplet och det sker aldrig i samband med det utan bara rätt som det är. Så där tror jag mer på att hon fått i sig damm som retar lite då hon är en mästare på att gräva efter sork i lerjord och få hela skallen, ögon mm full med lera :p
 
Min russell snarkar nästan aldrig. Under våra 11 år tillsammans har hag nog hört henne snarka högst en handfull gånger. Knorrar, boffar, skäller, piper och snuttar rätt ofta när hon drömmer däremot, men det är ju bara gulligt!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 363
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 187
Senast: geting
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 186
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 914
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp