Bukefalos 28 år!

Snart ger jag upp =(

Sv: Snart ger jag upp =(

hur du upplever din graviditet är din upplevelse, inte hans!
du har ingen rätt att tvinga på honom han inte är intresserad av.
bara för att DU tycker att det är fantastiskt med hjärtljud, så innebär det absolut inte att han tycker samma.

blir faktiskt lite irriterad på hur egoistisk du framstår!
är det ditt störta bekymmer? att han inte visar det intresse som du förväntat dig att han ska göra och därför tvekar att skriva på papper om gemensam vårdnad?

har du svårt med gravidhormoner?
i mina öron låter detta tankesätt inte speciellt normalt, så ja undrar om det kanske är dina egna förväntningar och förhoppningar som du har svårt att hantera och tar ut din frustration på honom...
 
Sv: Snart ger jag upp =(

*kl*

Men gud så ni ångar på.

Jag kan ha viss förståelse för att TS är besviken för att hennes sambo/blivande fadern inte är lika entusiastisk ( i hjärtljud, sparkar kontroller ) inför kommande barnet.

Att hota med att vägra skriva på gemensamvårdnad är dock att överdriva om det enda "problemet" är att sambon inte är intresserad/delaktig i fostret. Men inget blir väl bättre av att ni skäller ut henne efter noter?

Jag skulle faktiskt också ha varit besviken om min sambo inte visade något intresse öht. Det betyder inte att jag krävde att han skulle gulla och prata med magen, men att han åtminstone var intresserad av mina/bebis värden.

TS:
Din sambo är absolut inte onormal i sitt beteende, jag förstår att du blir ledsen dock. Men diskutera igenom känslorna som du/han känner istället och hota för jösse namn inte med att skita i gemensamma vårdnaden. PRATA med varandra istället!
 
Sv: Snart ger jag upp =(

Till TS försvar får jag väl säga att sambon tidigare betett sig lite underligt på andra sätt gällande graviditeten också, inte bara ointresserad av värden och hjärtljud. Det kan ju göra att man tar "ointresset" lite hårdare än vad man gjort annars.
 
Sv: Snart ger jag upp =(

Till TS försvar får jag väl säga att sambon tidigare betett sig lite underligt på andra sätt gällande graviditeten också, inte bara ointresserad av värden och hjärtljud. Det kan ju göra att man tar "ointresset" lite hårdare än vad man gjort annars.

Tack för att du förstår :bow:

**************************
Och till er andra så har jag inte nekat honom att va delaktig i sitt barns liv och har inte heller nekat att skriva på papper.

Men som voltigehoppare skrev så har de varit strul innan som jag skrivit om tidigare i en annan tråd.

Och jag har heller inte krävt att han ska gulla och prata med magen och så som de står i vissa böcker att man ska be fadern göra.
Utan de enda jag har bett honom om är att följa med och lyssna på lill*ns hjära iaf en gång = inte för mycket begärt.
Mina värden bryr jag mig inte så mycket om utan är mest intresserad av att veta va lill*ns hjärtslag ligger på och vad mitt sf-mått är.
Resten bryr jag mig inte så mycket om.

Så ni som skriver att jag nekar fadern att vara delaktig i lill*ns liv och att jag nekar honom gemensam vårdnad, vart har ni sett att jag skrivit de att jag nekar honom det???
 
Sv: Snart ger jag upp =(

Jag har varit på två besök hos bm och ett vul. Min kille har hittills inte varit med pga jobb. Han har såklart brytt sig om hur det gick, men hans intresse är betydligt svalare än mitt, för han fattar inte ännu. För honom har ju inget ändrats, men det betyder inte att han inte vill bli pappa. Jag vet att han bryr sig ändå. Killar är annorlunda med sånt här än vad vi är för det mesta.
 
Sv: Snart ger jag upp =(

Men som voltigehoppare skrev så har de varit strul innan som jag skrivit om tidigare i en annan tråd.
Man kan inte utgå ifrån att alla har koll på allt som skrivits i andra trådar. VIll du ha med infon i den tidigare tråden här så kanske en liten länk vore på sin plats... Jag vet inte vad som skrivits tidigare, men om det nu varit mer strul mellan er kan jag bara beklaga - för barnets skull.

För övrigt har jag gått igenom fyra graviditeter och maken har varit med mig på inskrivningen till den första och på ultraljudet för tre av dem (om jag minns rätt...) Och jag kan lova att han är en alldeles utmärkt och ansvarstagande pappa till alla våra fyra barn.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 462
Senast: Elendil
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 373
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 524
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 766
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp